Een rustig dagje

7 juli 2021 - Forges-les-Eaux, Frankrijk

Forges-les-Aux

We hebben veel reacties gekregen op het weer wat we tot nog toe hebben. Het klopt natuurlijk dat we nog niet heel veel mooi weer hebben gehad. Als het mooi weer is maakt dat een hoopt dingen zeker wat makkelijker. Maar het verschil zit hem wel in het feit of je op vakantie bent of aan het reizen zoals wij nu doen. Je vakantie is nl kort en je hoopt dat dat een van de hoogtepunten van het jaar is. In twee of drie weken moet het gebeuren en dan zou het toch heel fijn zijn wanneer je mooi weer hebt. Heb je dan in die korte periode veel regen, dan is dat echt jammer. Immers je hebt er het hele jaar hard voor gewerkt. Wij hebben echter tijd en vinden het ook mooi om te ervaren dat je met veel verschillende situaties kunt omgaan. De elementen maken daar deel van uit. Wij hebben het dus ook gezellig als het ons lukt om een dag regen te overleven in ons kleine tentje. Dat werkt dan als een soort van cocon. Aan het eind van een dag fietsen in de regen ben je niet direct blij, maar je ervaart het wel als mooi dat je dat gewoon kunt. Je merkt ook dat je lichaam weer aan dingen gaat wennen. We gebruiken veel meer spieren, we worden weer leniger en voelen ons fitter. En we weten zeker dat het ook deze reis meer droog zal zijn dan dat het regent. Vandaag was zo’n dag. Graadje of 18 en wisselend bewolkt. Lekker rustig aan, wasje doen, stadje bekijken, boodschappen doen en alle tijd om lekker te koken. Een relaxed dagje dus.

Voor de mensen die nog twijfelen of je wel naar het buitenland kunt, kunnen we zeggen dat wij tot nog toe weinig last van Corona maatregelen hebben gehad. Er is ons nog niet één keer gevraagd naar onze status, een bewijs van inenting, een test of iets dergelijks. Ieder land heeft zijn eigen regels en hier in Frankrijk zijn ze nog iets meer van de mondkapjes (winkels en receptie van de camping, maar voor de rest merken wij er weinig van en kunnen we gewoon gaan en staan waar we willen. Corona is voor ons tot nog toe geen enkele belemmering geweest om te kunnen genieten van onze reis.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl