Verder langs de Lahn

12 augustus 2021 - Wetzlar, Duitsland

Runkel – Wetzlar. 67 km

De Rewe is achter de camping dus de yoghurt en broodjes zijn snel gehaald. Het is al vroeg een gezellige drukte op de camping met inpakkende kanovaarders. Ook wij zitten om 9.00 uur weer op de fiets. Het is mooi weer en muisstil in het dal van de Lahn. Het is echt prachtig in het nu smalle dal. Zo smal dat we er een keer weer helemaal uit moeten klimmen. Dus onze klimbenen moeten weer aangesproken worden en met het warme weer gaat ook het zweet stromen. 5 km later mogen we weer na het dal afdalen en wordt het weer heel smal. We zien ook de eerste kano’s weer verschijnen en zo brengt de rivier voor veel mensen plezier. Na 28 km bereiken we Weilburg. We overleggen even of we de klim naar boven wel willen maken, maar doen het toch maar. Boven op het plein voor het slot drinken we koffie en worden aangesproken door een fietsster. Zij gaat naar Wiesbaden en is heel belangstellend naar ons verhaal. Als ze weg is worden we aangesproken door een publiciteitsman van de gemeente Weilburg. Hij moet zo een uitreiking doen, maar is eerst nieuwsgierig naar onze reis. Na de koffie bekijken we de prachtige slottuin. Het stuk na Weilburg is aanmerkelijk minder interessant. De route wordt dwarsgezeten door een grote snelweg en landschappelijk is het daardoor gewoon duidelijk minder leuk. Vlak voor Wetzlar stoppen we voor de lunch en overleggen we even wat we zullen doen. We besluiten in Wetzlar te gaan kamperen en op de kanocamping kunnen we als fietsers ook terecht. Het is het grasveld rondom het clubgebouw. Er wordt niet gevraagd naar onze test en dus hebben we weer geluk. Erik zwemt nog even in de Lahn, omdat de douche wat drukbezet is. Best bijzonder dat dit keer Erik zwemt en Jannie doucht.. Daarna chillen we lekker even en genieten van het heerlijke weer. Aan het eind van de middag halen we boodschappen en bekijken we de stad.

Al met al een heerlijke zomerse fietsdag.