Richting het dal van de Oise

8 juli 2021 - Dangu, Frankrijk

Forges-les-Aux – Dangu 76 km

Om 9.00 uur fietsen we weg van de camping. In het dorp wordt net de markt opgebouwd. We schuffelen er met onze fietsen tussendoor en scoren in de winkel nog even een blikje gas. Dan is de voorraad weer op orde. Vandaag geen fietspaden meer maar gaat de route gewoon over landweggetjes. We fietsen nog steeds op de Route Londen-Parijs, die voor de Olympische spelen in 2012 in Londen ontwikkeld is. De route gaat door een lichtglooiend landschap en het is overal doodstil. Dit is een gebied waar de toeristen niet komen. Wij fietsen er echter lekker. Ook het weer is goed en de temperatuur loopt al snel op tot net boven de 20 graden. In Saint-Germer-de-Fly staat een oude abdij, waarvan we de kerk en de kapel bezoeken. Daarna krijgen we een wat heuvelachtig parcours met een lange klim van 4 km. Bovenaan de klim stoppen we en op ons picknick kleed genieten we van de lunch en het uitzicht. Daarna gaat het voornamelijk licht naar beneden en eindigen we uiteindelijk in Gisors, met een mooi fort/kasteel. Hier doen we ook de inkopen want in het plaatsje bij de camping is dat niet mogelijk. Om 16.00 uur arriveren we op de camping aan een mooi meer, waar helaas voor Jannie, alleen in gevist mag worden. Al met al hebben we dan 76 km gefietst. We krijgen een leuk plekje bij overdekte picknick banken. En al de tweede dag op rij fijn droog fietsweer.  In een lekker avondzonnetje wordt het blog geschreven. Het is weer genieten.

1. Erik:
    8 juli 2021
    Tot wanneer blijven jullie fietsen tot nergens?
    Met andere woorden, wanneer komen jullie ongeveer terug? Wij zitten met onze vriendenclub ( oa Erik H en Alfred K) begin september in Frankrijk bij de Mont Ventoux. Zou leuk zijn voor een wijntje.
    Leuk jullie verhalen weer te lezen. Groet Erik.
  2. Jannie en Erik:
    10 juli 2021
    Dank voor de uitnodiging! Zou inderdaad leuk zijn. Het idee is om tegen eind september weer terug te zijn in Olst. Maar op dit moment hebben we echt nog geen idee waar we begin september zullen zijn. Maar als we een lift terug nodig hebben kunnen we met jullie mee?😂😂