Het laatste stuk Moezel

9 augustus 2021 - Güls, Duitsland

Bruttig Fankel – Guls  65 km

Als we zijn ingepakt fietsen we eerst terug naar Beilstein. Gisteren kwamen we daar aan met het pontje, maar door de regen hadden we geen zin om het plaatsje te bekijken. Onze buurvrouw op de camping noemde het ‘het poppenstadje’. Het is echt een super romantisch plaatsje. We dwalen er rustig in rond. Nu op maandagochtend is het er lekker rustig en hebben we alle tijd om alles goed in ons op te nemen. Het uitzicht vanaf de kerk over de Moezel is erg mooi. Na dit bezoek fietsen we terug langs de camping en verder richting Cochem. Het kasteel van Cochem steekt prachtig boven het stadje uit. Ook hier nemen we de tijd om even door het stadje te gaan, maar we vinden dit toch net wat minder bijzonder. Aan de Moezel drinken we koffie. Als we verder fietsen komen we nog een paar kastelen en ruïnes tegen. We wisselen een paar keer van oever en hebben daardoor verschillende uitzichten. In Brodenbach eten we onze lunch en halen we contant geld. Er wordt hier nog echt meer contant betaald dan in Nederland. Op lang niet alle plaatsen kun je pinnen en ook campings willen vaak contant betaald worden. Wat later gaat onze route weer van de weg af en fietsen we achter de spoorbaan langs tussen de druiven. Ook fietsen we wat hoger en hebben vaker mooi uitzicht. We komen door mooie plaatsjes als Gondorf en Kobem. Deze plekjes zijn ook net wat minder toeristisch, waardoor ze authentieker lijken. Vlak voor Koblenz ligt camping Moselbogen. Hier gaan we staan. Deze camping heeft niet onder water gestaan en dat kun je goed merken. Het vochtgehalte is een stuk minder en daardoor is het comfortabeler en geen blub. We gaan eerst boodschappen doen en als we terugkomen doen we de was. Ook deze keer gaat het even mis met de droger, dus moeten we 2x betalen. Het blijft een dingetje voor ons…..