Wel 25 graden en droog!

11 augustus 2021 - Runkel, Duitsland

Obernbach – Runkel  51 km

Onze buren zijn tot diep in de nacht bezig geweest met muziek, zingen en drinken, dus onze nacht was onrustig zullen we maar zeggen. Er is geen bakker in dit dorp, maar gisteren hadden we wel een sinaasappel en een yoghurtje meegenomen, dus we hoeven niet helemaal met een lege maag te fietsen. Om 9.00 uur zitten we al op de fiets en het is heerlijk rustig in het smalle dal. Dit deel is echt heel mooi qua natuurschoon en de stilte maakt het helemaal compleet. Bij Laurenburg verlaat de route even tijdelijk het dal van de Lahn en mogen we 2 km a 9% fiks klimmen. Dan zijn we in Scheidt, waarna we even afdalen. Daarna mogen we nog weer een stukje klimmen naar Holzappel. Vervolgens hebben we een lange en mooie afdaling terug het dal van de Lahn in. Na 28 km komen we in Diez en kunnen we eindelijk verder ‘ontbijten’. Bij de bakker halen we een lekkere koek. Diez heeft met slot Oranienstein een mooie gezichtsbepaler. Na Diez is het niet ver meer naar Limburg a/d Lahn. Deze plaats ligt onder de A3 waar we vaak overheen rijden van of naar de wintersport. Het heeft een mooie Dom als blikvanger, maar ook de oude binnenstad is werkelijk schitterend met allemaal smalle straatjes en vakwerkhuizen. We zijn daarmee ook Rheinland Pfalz uit en zijn in de deelstaat Hessen. Hier gelden weer ander coronaregels en moet je een negatieve test kunnen overleggen van max 24 uur oud om een camping op te mogen. Wij fietsen naar Runkel, waar een kanocamping is. We worden met gemak ingeschreven. Bijna vergeet hij te vragen naar de negatieve test. Ach zegt de campingbaas: haal maar even een zelftest van 2,99 bij de Rewe. Ik zet jullie als getest in het systeem. Zo makkelijk zullen we er wel niet elke camping vanaf komen. De camping stroomt helemaal vol met gezinnen met jonge kinderen en groepen. Het is een gezellige boel met allemaal tentjes en ’s avonds branden er diverse kampvuurtjes. Wij lopen nog even door het plaatsje wat ook nog weer een prachtig kasteel blijkt te hebben. O ja en het was eindelijk een lekker warme dag met een max van 25 graden!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl