Weer terug naar Flensburg

4 augustus 2020 - Flensburg, Duitsland

Als we de rits van de tent ’s morgens opendoen zijn er twee hazen aan het spelen op de weide. We hebben heerlijk geslapen helemaal alleen op ons kampeerplekje. De tent is weer nat, maar de zon komt al om het hoekje kijken om hem te drogen. We ontbijten heerlijk in het zonnetje en genieten nog even van de stilte en het mooi uitzicht. Dan fietsen we weg. We zien gelijk al een bijzonder toilet bij een oude boerderij welke boven het beekje hangt. Het eerste plaatsje wat we tegenkomen is Loit Kirkeby. In de plaatselijke supermarkt willen we gelijk maar brood kopen voor de lunch, maar deze supermarkt heeft geen vers brood wat ons aanstaat, dus fietsen we door. De route is mooi, maar er zitten wel een paar gemene klimmetjes in. We komen een Hollands gezin met drie kindjes achterop, die geen van drieën zelfstandig fietsen. Bij elke steile klim is het afstappen en de fietsen naar boven duwen. Wij hebben respect voor ze! In het havenstadje Aabenraa lukt het wel om een lekker brood te kopen en we lopen nog even door het centrum. Dan moeten we van zeeniveau toch weer omhoog de heuveltjes in. We mogen ook nog een stuk over de Knapstien, een oude spoorbaan, waarvandaan we een mooi uitzicht hebben. Eigenlijk zijn we wel toe aan koffie, maar een geschikt plekje wil maar niet komen. Uiteindelijk lukt het in Kliplev bij de kerk, maar als we de koffie ophebben komt er een niet verwacht buitje, dus schuilen we nog even. Uiteindelijk komen we vlak voor Flensburg weer bij de zee en lunchen we daar nog even. Dan mogen we het laatste stukje weer over de gendarmestien en bij grensovergang skormaggerhus verlaten we Denemarken over hetzelfde bruggetje alwaar we Denemarken 2,5 week geleden binnenfietsten. De rode afzetlinten zijn nu verplaatst naar het midden van de brug, maar iedereen gaat er ook nu gewoon onderdoor. In de stad Flensburg is het een drukte van belang. De straten zijn overvol met mensen. Een vreemd gezicht is het dat iedereen dicht langs elkaar heen loopt, maar wanneer ze een winkel binnengaan ineens een mondkapje op moeten doen. Het ziet er in onze ogen wat tegenstrijdig uit. Eenmaal bij de camping staat de auto op ons te wachten en zo komt er een einde aan een mooie reis die we in corona tijd hebben gemaakt. Veel nieuwe kampeerervaringen opgedaan, genoten van het lieflijke en ook mooie Denemarken en weer nieuwe herinneringen gemaakt. Morgen met de auto weer naar huis. Dan kunnen we weer plannen gaan maken voor een volgende reis.

1. 4 augustus 2020
    Dank jullie wel voor jullie mooie verhalen
  2. Jannie en Erik:
    5 augustus 2020
    Mooi voorproefje voor jullie eigen vakantie in september.
  3. Bea:
    5 augustus 2020
    Ik vond het leuk om jullie reiservaringen te lezen,met bijbehorende foto's, dank voor het delen Erik en Jannie,goede thuisreis/komst ;)
  4. Ineke Voortman:
    5 augustus 2020
    Een goede reis naar huis vandaag! Bedankt voor jullie leuke verhalen en bijbehorende foto’s. Ik krijg met de dag nog meer zin in onze vakantie naar Denemarken (as. zaterdag).
  5. Jannie en Erik:
    Kunnen wij ons voorstellen! Het was heerlijk in Denenmarken. Fijne vakantie😀
  6. Leen Dekker:
    5 augustus 2020
    Door jullie ogen hebben we zo een mooie indruk gekregen van Denemarken. Het was de moeite waard, dank jullie wel.