Terug op de Hanzeroute

18 juli 2023 - Warnitz, Duitsland

Eerst opbreken en inpakken en dan ontbijten in het spoorwegmuseum. We hoeven vandaag niet zo ver, dus we doen rustig aan. Om 9.30 uur fietsen we weg. In Pasewalk scoren we nog brood en geld, niet onbelangrijk. Dan gaan we verder richting Prezlau over de Berlin-Usedom route. Het is niet het meest interessante deel van de route maar best aardig door het stroomgebied van de Ücker. Onderweg drinken we nog koffie op een terrasje en  omdat de taart er zo lekker uitziet doen we die er ook maar bij.

In Prezlau fietsen we even rond. De stad is in de tweede wereldoorlog behoorlijk verwoest door het rode leger, maar de kerk staat nog fier overeind en ook van de stadsmuur is nog veel te zien. Aan de Unterückersee lunchen we uitgebreid. De koffiekoek die Erik al had gekocht wordt als dessert gegeten. Maar dan zien we een hele mooie ijszaak en dan moet er maar een tweede dessert achteraan genomen worden.

Volledig uitgerust en met gevulde buik fietsen we naar Warnitz. De camping is er leuk en ligt aan de Oberückersee en het loopt stijl naar beneden. Hierdoor zijn er allemaal terrasjes gemaakt, wat een heel gezellige indruk maakt. We gaan nog even lekker zwemmen in het kraakheldere meer. Met 60 km op de teller een lekker ontspannen dagje.