Kamperen in een spoorwegmuseum

17 juli 2023 - Pasewalk, Duitsland

We hebben nog een oplossing gevonden om geen 100 km te hoeven fietsen vandaag. We gaan een stuk van de Berlin-Usedom fietsroute nemen en die heeft verschillende kampeermogelijkheden onderweg. Eerst gaan we richting Uekermünde. Ze zijn bezig met werkzaamheden aan de waterhuishouding in het gebied en daarom moeten we 4 km omfietsen. Dan komen we langs het natuurgebied Anklammer Stadtbruch. Een soort moerasgebied waar we o.a. kraanvogels zien. Een erg mooi begin van de dag. In Uekermünde kijken we even bij de mooie haven en spotten een Kogge.

Vervolgens fietsen we via Eggesin naar Torgelow. Dit gaat via een mooi bos. In Torgelow lunchen we. Dan moeten we door een militair gebied. Dat betekent gewoon fietspad langs de weg en doorfietsen. Het is echt een heel groot militair gebied. Het laatste stuk naar Pasewalk is erg stormachtige tegen de wind in. In Pasewalk doen we boodschappen en dan gaan we naar de wasserrastplatz. Een soort minicamping voor o.a. fietsers en kanoërs. Het plekje bevalt ons niet zo goed, maar we hadden gezien dat er nog een kampeermogelijkheid moet zijn. Eerst fietsen we dan over een stuk aftands industrieterrein, maar dan komen we bij het spoorwegmuseum 'Lokschuppen'. Het lijkt compleet verlaten, maar er staan allerlei deuren open en als we de 'anmeldung' binnenlopen zit daar een aardige mevrouw die ons verteld dat we er inderdaad kunnen kamperen en ons wijst waar we een plekje mogen zoeken. Je staat gewoon midden in het museum tussen de wagons. Je kunt ook kamers huren of in een wagon slapen. We boeken gelijk het ontbijt erbij. Een echt bijzondere plek waar we door het fietsen toch zomaar weer terecht komen.

1. Hans Koudijs:
    17 juli 2023
    mooie plek, ik zou mij daar prima vermaken
  2. Leen Dekker:
    18 juli 2023
    Echt weer eens wat anders 😃
    Hadden jullie geen zin om in zo'n wagon te slapen?