Even naar Polen

21 juli 2023 - Müllrose, Duitsland

De tent wordt kletsnat van de condens ingepakt. Eerst fietsen we naar Trebnitz, waar een mooi landhuis staat. We komen weer over stukken onverhard hobbels en we besluiten een stuk anders te fietsen. Hierdoor komen we wel langs een drukke weg. In Lietzen Nord zien we de Komturei. Al gebouwd in de tijd van de tempeliers die hier hun commando hadden ondergebracht. Uiteindelijk komen we bij Frankfurt aan de Oder. Deze Hanzestad is in 1226 gesticht. De beroemde Frankfurter Messe is voortgekomen uit de drie grote jaarmarkten die hier jaarlijks werden gehouden. De stad is aan het einde van de tweede wereldoorlog vrijwel geheel verwoest, maar enkele gebouwen zijn gerestaureerd. Aan de overkant van de Oder ligt Slubice. Sublice is nu Polen, maar tot 1945 was het gewoon een stadsdeel van Frankfurt.

Wij lunchen in Frankfurt en na de lunch fietsen we even de brug over, zodat we ook in Polen zijn geweest. Dan moeten we nog op zoek naar een supermarkt. Als we de boodschappen hebben gedaan begint het te regenen. Het is nog 20 km fietsen naar de camping. Het blijft de hele route regenen, maar gelukkig op het laatste deel niet hard meer. We kamperen in Mullrose. Deze camping is net als gisteren een vereniging. We worden hartelijk ontvangen en krijgen een plaatsje aan het meer. Er komen gedurende de avond nog meer fietsers bij en uiteindelijk staan er 7 tentjes gezellig bij elkaar. Wij zwemmen nog even in het meer en maken heerlijke curry madras.