Richting Berlijn

22 juli 2023 - Erkner, Duitsland

Vanmorgen in onze slaapzak een hostel geboekt in Berlijn vlak bij het station. Dan zitten we lekker in het centrum en zijn we dinsdag snel bij het station als we onze trein van 7.11 uur moeten halen. Het is lekker droog en dat is met de zanderige ondergrand wel fijn. We krijgen nu te tent lekker schoon en droog mee. We fietsen weg langs het meer en over het strand van het zwembad naar Mullrose. daar wordt nog een koffiekoek gescoord en dan maken we onze laatste kilometers over de Hanzeroute. Bij Neubrück gaan we de Spreeroute op in de richting Berlijn. Het eerste stuk is mooi door het bos en met mooie uitzichten op de Spree. Daarna krijgen we een langs stuk door het bos wat een beetje saai is.

We lunchen wel weer op een mooie plek waar we veel kanoërs voorbij zien komen. De winkel in dat plaatsje is al om 12.00 uur gesloten, dus kunnen we nog geen boodschappen doen. Hopelijk is er op de camping een mogelijkheid. We slingeren verder door het landschap en hebben om 15.00 uur al 70 km afgelegd en zijn bij de beoogde camping. Deze blijkt pal naast de autobaan te liggen. Er is geen winkel en ook het restaurant is niet meer open. Dat betekent dat we door moeten fietsen naar Erkner. Daar halen we boodschappen en o.a. lekkere kersen. Dan doen we de laatste 3 km naar de camping en hebben dan toch weer 80 km afgelegd. We moeten even zoeken naar de beheerster, maar dat lukt en we krijgen een plekje. We krijgen wel veel regels mee en een 'druppel' voor het toiletgebouw, warm water en de douche.

We maken een lekkere laatste pastamaaltijd, kopje koffie met twee stukjes chocola en duiken moe maar voldaan onze tent in voor het laatste nachtje in ons tentje. Morgen nog zo'n 35 km naar Berlijn.