Na regen komt zonneschijn

2 juli 2023 - Heinbockel, Duitsland

Vandaag schijnt de zon als we opstaan. We ruimen onze boel op en ontbijten in de gezamenlijke ruimte. Klokslag 9.00 uur fietsen we weg van de camping. Eerst fietsen we prachtig over een dijkje langs het riviertje de Wumme. Er staat een windkracht 4 uit het westen en die helpt ons schuin in de rug. Na de Wumme komen we in het stroomgebied van de Worpe. Hier fietsen we vaak net iets verder van het riviertje. Voorbij de plaats Grasberg komen we door de Wilstedler Moor. Een voormalig moerasgebied. Het is heel stil op zondagochtend. Bij Tarmsted zijn ze bezig een hele grote landbouwtentoonstelling op te bouwen. Wij drinken er op een bankje even koffie. Daarna gaan we bijna 12km onverhard door het bos. Het is een mooi gedeelte van de route, maar over een stuk ca 1,5 km is men bezig met boswerkzaamheden en daar is het pad helemaal modder en zacht. Echt vervelend om door te komen.

Bij Eitzmuhlen is een oude watermolen die best wat bezoekers trekt. Een echtpaar is met een bijzondere motor met zijspan. Niet alleen de motor was bijzonder, ook hun outfit. De man wilde wel even voor ons poseren. Bij Selsingen vinden we een prachtige picknick plaats. Er staan heerlijke 'stoelen', waar we genieten van de zon. Ook staat er een groot mens erger je niet spel. Het is nog compleet en zelfs de dobbelsteen is er nog....

Het laatste stuk filosoferen we over hoe we het gaan oplossen aan het eind van de dag. Vandaag was er namelijk nergens een winkel open. Op google zijn alle restaurants in de buurt van de camping opgeheven. Ook voor morgenvroeg zien we nog geen bakker in de buurt. Het campinkje waar we komen is heel klein en heeft alleen vaste staanders. Maar achter op het terrein heeft de beheerder een schitterend veldje voor fietsers gemaakt, met water, stroom en een droogrek en een mooi vlak grasveld. Hij maakt ons helemaal blij met een kebab zaak op 2 km van de camping en 100 meter verder zit een bakker. Je kunt je ergens druk om maken, maar meestal lost het zich vanzelf op.