Naar Lubeck

4 juli 2023 - Iserlohn, Duitsland

Het zonnetje schijn al als we wakker worden. Lekker een droge tent inpakken en in het zonnetje ontbijten. We beginnen onze fietstocht vandaag over een voormalig spoorlijn. Na een tijdje zien we in het weiland een ree en 5 hazen. De hazen zijn aan het spelen en rennen om het ree heen om hem uit te dagen. Wat een plezier hebben de beesten en voor ons is het kostelijk om naar te kijken. Op de foto kun je als je goed kijkt links de hazen zien en rechts het ree.

Dan fietsen we Bad Oldesloe binnen. Een mooi plaatsje aan de Trave. We kopen iets lekkers bij de koffie en vinden een mooi plekje voor de koffie aan de Trave. Langs de Trave fietsen we vervolgens Bad Oldesloe uit. En na een mooie Ochten begint het rond 12.00 uur te regenen en een beetje te onweren. De buien zullen weer een heel deel van de middag aanhouden. Als we in de buurt van Lubeck komen maken we zelf een route naar de camping, omdat de camping helemaal westelijk van de Hanzeroute ligt. De lucht wordt erg donker en net als we bij de camping zijn barst er een heftig onweer los met zelfs hagel. Na het inchecken kunnen we schuilen onder een afdak en we nemen dan gelijk tijd voor de lunch. Als het na de lunch droog wordt zetten we de tent op. We doen rustig aan want het spettert om de tijd een poosje.

Uiteindelijk fietsen we om kwart voor vier toch richting Lubeck en proost begint het weer te spetteren. Maar als we in Lubecj zijn is het droog enblijft het droog. Lubeck is een prachtige hanzestad en is een van de leidende hanzesteden geweest. Lubeck wordt gezien als het begin van de hanze geschiedenis. We slenteren op ons gemak door de stad. we genieten van de vele oude gebouwen, de bijzondere hofjes en de steegjes. We nemen zelfs ons eerste ijsje, ondanks dat de temperatuur daar geen aanleiding voor geeft.

Rond 18.30 uur zijn we terug op de camping en maken we een flesje wijn open en gaan langzaamaan beginnen met koken. Vandaag eten we chili en dit keer maken we hem zelf.

1. Mieke de Munnik:
    4 juli 2023
    Hallo Jannie en Erik, ondanks het wisselende weer genieten jullie van deze reis zo te zien. Prachtige foto's.Groetjes,Mieke.
  2. Hans Koudijs:
    5 juli 2023
    Ik ben weer helemaal bij en ga jullie weer dagelijks volgen, veel plezier en geniet ervan