Langs de westkust van Rugen

11 juli 2023 - Dranske, Duitsland

Als we wegfietsen van de camping hebben we na een paar honderd meter al een ree wat op 25 meter afstand zijn kop boven het graan uitsteekt en rustig naar ons kijkt. We fietsen een smal pad pal langs het water. Duitse fietser bij ons op de camping waarschuwde ons voor de matige kwaliteit van de fietsroutes op Rugen. Wij zijn benieuwd wat wij ervan vinden.

We krijgen af en toe een stuk met betonplaten uit de oude DDR tijd, maar voor de rest lijkt het aardig mee te vallen. Via Rambin en Gingst fietsen we naar Schaprode. Hiervandaan betrekt de boot naar het autovrije eiland Hiddensee. Wij fietsen verder naar de Wittower Fahre. We hoeven niet lang te wachten op de pont en eenmaal aan de overkant lunchen we langs de Wieker Bodden met uitzicht op het schiereiland Bug. Na de lunch halen we in Wiek boodschappen. Boodschappen doen moet je hier als fietser goed plannen, want in dit dunbevolkte deel van het eiland zijn maar weinig winkels.

We vinden 'nieuwe' blikjes chili met kidneybonen, mais en tomaten. Met wat spekjes erbij en rijst lijkt ons dat een goed avondmaal. Dan fietsen we naar de camping die op de uiterst noord-westelijke punt van Rugen ligt. Als de tent staat en we onze douchebeurt hebben gehad blijkt de chili uitermate goed te smaken. Dus we hebben weer een nieuwe variant van de camping chili.

1. Maria:
    11 juli 2023
    Immer wieder schön und spannend von euch zu lesen. Vielen Dank und gute Fahrt!
  2. Jannie en Erik:
    13 juli 2023
    Ich weiss nicht ob sie schon auf Rugen war aber es ist ein schönes insel!
  3. Loes:
    12 juli 2023
    Rugen staat op onze bucketlist om te fietsen, erg mooi om jullie foto's te zien en belevenissen te lezen. Veel plezier verder!
  4. Erik Koudijs:
    12 juli 2023
    Met onze foto’s krijg je vast een voorproefje😀