Geweldige natuur

12 juli 2023 - Pölchow, Duitsland

Vanaf 7.00 uur tot 10.00 uur hebben we last van regen en onweer. We draaien ons nog een keer om maar als het om 10.00 uur toch echt droog wordt starten we op. Om 11.00 uur fietsen we weg van de camping. Onze rit loopt over een smal bospad pal langs de kust. Het vordert langzaam, vooral ook omdat we vaak willen afstappen om te kijken. Als we koffie drinken komt er nog een laatste buitje over ons heen, maar daarna breekt het open en de rest van de dag schijnt de zon. Via het noordoostelijkere puntje Gellort fietsen we naar Kap Arkona. Tot nu toe kwamen we vrijwel niemand tegen met de krijtrots is per auto bereikbaar en dat merk je meteen. Er zijn hier best veel toeristen.

Vlak naast Kap Arkona ligt het minuscule vissersdorpje Vitt. Ook hier wel wat meer toeristen, maar het blijft een heel romantisch dorpje met kleine huisjes met rieten daken. We zijn dan al 2,5 uur onderweg en hebben nog maar 14 km afgelegd. Dat komt vooral door het vele stoppen en genieten van wat we zien. Vanaf hier fietsen we langs de kust naar Juliusruh. Dit ligt aan het begin van een smalle strook land die de Bodden en de Oostzee van elkaar scheidt. Glowe ligt aan de ander kant en het stuk ertussen is een hobbelig fietspad en weinig zicht op zee. In Glowe halen we boodschappen. Voordat we op de camping komen gaat de route eerst nog langs Schloss Spyker een de Spykerscher See. Dan nog een fiks klimmetje en we zijn bij de camping. Met dan aan Archies app vinden we weer een pareltje. Een campinkje met 12 plaatsjes, prachtig sanitair, een klein keukentje en heerlijk rustig. We zijn nog vrijwel geen Nederlander tegen gekomen, maar hier staan er twee. Later komt er nog een duo Nederlandse fietsers naast ons staan.

Morgen gaan we o.a. door het nationalpark Jasmund met de Königsstuhl.

1. 12 juli 2023
    Leuk hoor om jullie verhalen te lezen. Nog heel veel plezier.