Een dagje strand

9 juli 2023 - Born auf dem Darß, Duitsland

Vanmorgen hebben we besloten nog een dagje bij de jeugdherberg te blijven. De sfeer bevalt ons goed. Het is rustig maar ook gezellig. Er zijn hele gezinnen die kamperen of kamers hebben en gebruik maken van de half pension formule. Vandaag wordt het een warme dag en aangezien het weer daarna weer wat minder wordt willen we genieten van het prachtige strand hier op Darss.

We genieten eerst van het ontbijtbuffet van de jeugdherberg en zitten het lekker op te peuzelen in het zonnetje op het terras. Dan fietsen we naar het weststrand. Onderweg komen we nog langs een voormalig klif midden in het bos. Vroeger hield daar het eiland op. Maar de afgelopen 3000 jaar is het eiland alsmaar gegroeid en ook heden ten dage wordt het nog steeds groter. (de stijgende zeespiegel ten spijt...) Om 11.00 uur zijn we op het mooie rustige strand, wat alleen lopend of per fiets is te bereiken. We brengen er de hele dag door met niets doen. We moeten zelfs nog oppassen om niet te verbranden. We hebben de lunch meegenomen en hebben zo een heerlijk rustig dagje. Aan het eind van de middag fietsen we terug naar de jeugdherberg en na een douche en een lekkere  radler en een pilsje fietsen we naar Darss waar we heerlijk aan de haven eten. Op de foto kun je het restaurant zien. In Olst heeft het geonweerd vandaag. Morgen gaat hier het hete weer verdwijnen.