Waterballet

28 juli 2019 - Farinole, Frankrijk

Gisterenavond voordat we naar bed gingen dreigde de onweer en de mensen op de camping gingen toilet maken. Even later begint het te onweren, maar later is het ook weer droog. Om twaalf uren schrikken we wakker van een gelijktijdige flits en donder direct boven ons. Daarna begint het te hozen. We treffen nog wat maatregelen, maar het komt echt met bakken uit de lucht en het water kan dan niet snel genoeg ergens heen. Zo gaat het de hele nacht door: even is het droog en dan later weer donder en bliksem en stromende regen. Op dit soort campings, waar vanwege de hitte geen gras meer groeit krijg je dan al gauw een lekkere bende. Als we ’s ochtends wakker worden regent het nog en we zien dat wij ook een behoorlijke bende hebben gekregen. Wat later komen we erachter dat er water tussen het grondzeil en de binnentent is gekomen en dat dat uiteindelijk is doorgelekt en onze matrasjes aan de onderkant nat zijn. Gelukkig is de slaapzak droog gebleven. We hebben nog wat chocolade broodjes en twee sinaasappels, dus een ontbijtje is er. Daarna gaan we ons aankleden en proberen wat orde in de nattigheid te scheppen. We waren van plan vandaag verder te fietsen, maar besluiten maar hier te blijven. Het blijft maar regenen dus ook binnen koffiedrinken. We hebben nog wat mueslirepen, zodat we geen honger hoeven te leiden, maar we moeten wel boodschappen doen, want het contante geld is bijna op en het avondeten moet gehaald worden. Om twee uur wordt het droog en stappen we op de fiets om naar Saint Florent te fietsen, zo’n 8 kilometer verder. Droog is hier ook gelijk weer zon en je ziet iedereen naar buiten gaan. Alles droogt snel op en we halen boodschappen. Grappig is dat we twee fietsers tegenkomen die we ook in Toulon hebben ontmoet die zelfs nog hagelstenen hebben gehad. Bij terugkomst halen we de binnentent er uit en het grondzeil. Onder het grondzeil is het helemaal droog!?? We krijgen nu alle spullen weer lekker droog en Erik spoelt het grondzeil goed af, zodat het eindelijk na al die weken weer eens lekker schoon is.. Dat geeft een goed gevoel. Erik duikt vervolgens de zee nog even in, omdat er erg hoge golven zijn door het onstuimige weer en dat is best bijzonder voor de Middellandse zee. We besluiten de dag met lekker koffiedrinken op het strand en zien het langzaam donker worden. Dit zijn van die mooie bijzondere momenten die je probeert in je geheugen te tatoeëren.

1. Coby Hulleman:
    29 juli 2019
    Dat was dus een avondje kaarten, dobbelen en lezen? Heb je wel een e-reader bij je? Persoonlijk vind ik dat het eerste dat je in je koffer moet doen :-)
  2. Jannie en Erik:
    29 juli 2019
    De E-reader hebben we bij ons, maar niet in de koffer
  3. Coby Hulleman:
    29 juli 2019
    Nee ik neem niet aan dat je je koffer achter je fiets aan laat rijden :-)