Terug in Nederland

25 september 2019 - Vorden, Nederland

Vanochtend voor we wegfietsen kwamen we nog in gesprek met een ander stel fietsers.  Het was ons opgevallen dat er steeds een op wacht bij de tent bleef. Bv eerst de een douchen en dan de andere douchen. Het bleek dat ze uit Zuid-Afrika kwamen. Ze fietsten langs de Rijn vanaf Andermat naar Hoek van Holland. Er ontstond nog even een geanimeerd gesprek in het Engels en Zuid-Afrikaans. We begrepen nu beter dat zij een heel ander beeld van veiligheid hadden en steeds hun spullen bewaakten. Dat waren ze in Zuid-Afrika zo gewend. Het eerste deel van de route van vandaag gaat richting de grens bij Dinxperlo. In Werth nemen we nog een laatste keer ‘Kaffee mit kuchen’. Dan naar de grens bij Dinxperlo. Onze entree in Nederland wordt nog even uitgesteld, want de brug over de Bocholter Aa is gestremd. We moeten een stukje omfietsen en fietsen dan Nederland binnen. Best bijzonder om na zo’n lange tijd weer op Nederlands grondgebied te zijn. Je kunt weer met iedereen Nederlands praten en iedereen kan jou ook verstaan. We hebben met internet een leuke route gemaakt die ons langs Zelhem en Ruurlo naar Vorden voert. In Vorden hebben we onze laatste overnachting in de tent op camping Meulenbrugge. We hadden onderweg bedacht dat we onszelf vanavond op een bezoek aan de chinees zouden trakteren. Een smaak die we zo lang niet geproefd hebben. Daarmee is het gelukt om ons noodrantsoen mee terug te nemen naar Olst. Dit is ook het streven van Erik geweest. We nemen nl een pasta mee als noodrantsoen die je moet droogkoken. Het functioneert goed voor nood, maar Erik vindt het niet echt lekker. Het is daarom zijn streven het noodrantsoen mee terug te nemen naar huis. Een bewijs dat we qua eten dus geen nood hebben gehad. We zijn al om 16.00 uur gesetteld op de camping en vinden het dan ook wel erg leuk om de laatste keer toch te koken. Het compromis wordt gevonden in het klaarmaken van wok noedels. Die smaken zo lekker dat de Chinees dat nooit had kunnen verbeteren. Morgen het laatste stuk naar Olst en natuurlijk naar Sev!

1. Wim:
    Hallo bikkels,
    Veel plezier de laatste kilometers naar huis. Veel cultuur gesnoven , mooi weer gehad en ons goed op de hoogte gehouden van jullie dagelijkse belevenissen. Fantastisch.
    Een tip voor een volgende tocht : de zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen. Wel handig om te weten bij het plaatsen van de tent i.v.m de ochtendzon. Straks lekker genieten van jullie kleinzoon.
  2. Jannie en Erik:
    25 september 2019
    Dank voor je tip. We weten het, maar in de praktijk viel het toch tegen.😂😂
  3. Jannie & Anton Bosch:
    25 september 2019
    Wat een prestatie! Petje af! Het genieten zal veel goed gemaakt hebben, maar het leek mij toch ook een werkvakantie.....
  4. Leen Dekker:
    25 september 2019
    Welkom terug in NL. Je kunt wel merken wie jullie het meest gemist hebben: Sev. De andere kinderen worden niet eens genoemd 😜😜
  5. Jannie en Erik:
    26 september 2019
    Gelukkig weten onze kinderen en hun aanhang wel beter. We zijn ontzettend gek met iedereen! Maar Sev is wel het eerste kleinkind en we vInden het allemaal erg leuk zijn ontwikkeling te volgen👍😎
  6. Bea Schuurman:
    25 september 2019
    Welkom terug in Nederland,na .....km fietsen;). Dank voor het delen van jullie reiservaringen, ik heb ervan genoten🤗
  7. Karin:
    25 september 2019
    Dank jullie wel dat we mochten meegenieten van jullie reis. Welkom terug in Nederland en geniet morgen van de laatste kilometers. Tot gauw!
  8. Rob:
    25 september 2019
    Respect voor jullie prestatie, genoten van de dagelijkse verhalen, en alvast welkom terug!
  9. Ellen Oostenenk:
    26 september 2019
    Nou bijna thuis.....ik zal de dagelijks update gaan missen zo voor het slapengaan.
    Mooie herinneringen gemaakt en fijn dat thuis ook echt 'thuis' is, weer genieten van andere dingen zoals Sev, familie en natuurlijk weer de voetbal en muziek hahah!
    Tot gauw
  10. Coby Hulleman:
    26 september 2019
    Welkom terug in ons mooie kikkerlandje. Petje af voor jullie prestatie maar vooral dat jullie gedaan hebben wat hoog op jullie verlanglijstje stond! Bij veel mensen blijft het bij dromen maar jullie deden het gewoon. Nou ja "gewoon"? Heel veel dank voor de dagelijkse verhalen. Geniet van je thuiskomst en tot volgende week op de muziek.