Weer een leuke ontmoeting

23 september 2019 - Langst-Kierst, Duitsland

Onze keuze voor een hotel was een goede. Vanaf elf uur gisterenavond is het gaan regenen en tot vanochtend half negen heeft het geregend. Wij kunnen lekker na het ontbijt op de fiets stappen. Althans dat dachten we. Als we de fietsen uit de hotel stallingpakken, staan ze op slot. Erik weet heeeeel zeker dat hij ze niet op slot heeft gezet. De hoteleigenaar schiet in de stress en even is er paniek. Na zo’n 10 minuten stress komt Erik erachter dat de sleutels gewoon in zijn fietsshirt zitten. Duizendmaal excuses gemaakt…. Zal het de leeftijd zijn?  Eenmaal opgepakt wordt bij het station nog even brood gekocht voor de lunch en dan zijn we klaar voor de dag. We fietsen Keulen uit en moeten eerst over een stuk industrieterrein. Dat is natuurlijk niet raar als je in het Ruhrgebied fietst. We komen langs kilometers industrie van Ford. Het begint nog weer te miezeren, dus we besluiten in Dormagen een koffie plekje te zoeken. In Duitsland kan je bij de meeste bakkers goed koffiedrinken en in Dormagen zit ook een goede bakker, dus we zitten heerlijk droog te genieten. Daarna is de regen verdwenen. Het valt ons op dat we toch nog best een aardige route hebben, ondanks dat we in een sterk geïndustrialiseerd gebied fietsen. Zo komen bijvoorbeeld door Zons, een leuk vestingstadje. Ook fietsen we dwars door Neuss. Onderweg komen we Maria achterop. Gisteren tijdens onze lunch zagen we Maria al langs de Rijn fietsen. Ze is vakantiefietser met een driewieler fiets. Nu fietsen we een tijdje gelijk op en praten met elkaar. Ze komt oorspronkelijk uit Zwitserland en woont nu in Denemarken. Ze is vanaf 5 april onderweg. (er zijn dus ook mensen die nog langer weg zijn dan wij). Ze wil graag mensen laten zien dat je ook met een beperking toch zoiets moois kunt doen. We overleggen nog even waar wij gaan kamperen en ze denkt om ook tot daar te fietsen. Dan nemen we afscheid, omdat haar route net iets anders loopt als de onze. Vlak voor de camping moeten we nog iets om fietsen om onze boodschappen te kunnen halen. We kamperen vanavond in Langst-Kierst aan de Rijn. Als we gedoucht zijn is Maria ook op de camping gearriveerd. We nodigen haar uit om met ons te eten. De camping heeft een mooie gelegenheid om te koken en te zitten. Daar kookt Jannie, terwijl Maria haar tent verder opzet.  Even later eten we gezellig met elkaar. Erg leuk om iemand die een lichte handicap heeft te horen vertellen dat ze door een driewieler uit Nederland toch weer met de fiets op vakantie kan. Ze wil bij Millingen Nederland binnen fietsen en dan door naar Groningen, om van daaruit terug naar Denemarken te fietsen. We nodigen haar uit om langs Olst te fietsen en bij ons te overnachten. We zijn benieuwd of dat gaat lukken….