Aan alles komt een einde......

26 september 2019 - Olst, Nederland

‘Alles hat ein ende, nur die wurst hat zwei’ is de titel van een Duitse schlager. Gisterenavond nog wat regen gehad, maar de nacht was verder droog. Om 7.00 uur gaan we eruit. Het is grijs buiten. Ons laatste ontbijtje. De tent laten we achter in de container van de camping. Nog 37 km te fietsen…… Toch kopen we nog maar even broodjes voor de lunch. Je weet maar nooit. Om 8.30 uur stappen we deze reis voor de laatste keer op de fiets. Via Warnsveld, Eefde en Gorssel komen we in Deventer. Daar begint het te miezeren. Met de wind in de rug zetten we de sokken er in voor het laatste stukje. We eindigen zoals we begonnen: bij Sev. Wat is dat mannetje groot geworden in die 4 maanden. Mooi om hem weer te zien. Van een heel klein mensje naar een iets minder klein mensje, wat met zijn blauwe ogen onderzoekend de wereld in kijkt. Dan naar ons eigen huis. Als je dan voor het eerst na 4 maanden weer binnenkomt besef je je maar al te goed hoeveel je eigenlijk hebt met zijn tweeën. Maar we hebben ook beleefd dat je het allemaal niet nodig hebt om je gelukkig te voelen. Want dat hebben we ons gevoelt de afgelopen maanden. Niets om je druk over te maken. Niets om je zorgen over te maken. Alleen maar tijd en elkaar hebben. Wij kijken terug op een prachtige tijd. De laatste dagen zijn we al druk bezig geweest met plannen voor een eventuele volgende reis. Want dat die er gaat komen is, ijs en weder dienende, voor ons wel een zekerheid. 6000 km gefietst, 41000 hoogte meters, 114 overnachtingen op 89 verschillende plaatsen. 84 keer de tent neerzetten en weer oppakken. 3 lekke banden, heel veel flesjes wijn, heel veel broodjes. We kijken terug op een prachtige reis en voelen ons gelukkig dat we een lang gekoesterde wens in vervulling hebben kunnen doen gaan.

We hebben ons verbaasd over hoeveel mensen dit blog steeds hebben gelezen. We vonden de vele leuke reacties die we hebben mogen ontvangen erg leuk en willen alle lezers dan ook van harte bedanken! Leuk dat we jullie een plezier hebben kunnen doen met een inkijkje in wat ons boeit en bezig houdt. Voor ons was het alsof jullie een beetje met ons meefietsten.

1. Evert Feith:
    26 september 2019
    Welkom thuis en mooi dat jullie je bewust zijn van de waarde van jullie “ bezit” maar dat ook relativeren. Geniet van jullie dierbaren en vooral van jullie kleinzoon. Het was superleuk jullie te volgen dus misschien kunnen jullie doorgaan met dagelijks iets te posten zodat ik geen last krijg van ontwenningskliniek verschijnselen😜
    Hartelijke groet,
    Evert
  2. Jolanda:
    26 september 2019
    Welkom thuis. We hebben je gemist. Tot gauw.
  3. Leen Dekker:
    26 september 2019
    Ik heb jullie reis met belangstelling gevolgd. Regelmatig ook herkenningspunten omdat we daar zelf ook geweest waren. Inderdaad heel fijn dat jullie dit hebben kunnen beleven samen. Sev is heel erg gegroeid en kan al op zijn buik draaien. Geniet ervan👍
  4. Sjoukje Visser:
    26 september 2019
    Het voelde ook een beetje als meefietsen!
    Welcome back ‘under the roof’ in Olst!
    Met dit weer kun je overigens ook maar beter onder dak zijn😄
  5. Marit Goor:
    26 september 2019
    Welkom terug thuis in Olst!
    Het was erg leuk om via dit blog met jullie mee te mogen lezen!
  6. Sonja Dekker:
    30 september 2019
    Welkom weer in jullie dorp Olst! Was echt leuk om regelmatig te lezen wat jullie zoal deden en .... m'n petje af hoor!
    En net zoals je het zelf al zegt wat een rijkdom als je dan weer thuis komt .....maar eigenlijk heb je maar weinig nodig 😘
    Voor nu dan de komende tijd heerlijk genieten van zo'n huis en al je familie en vrienden voordat ......er weer een nieuwe reis gaat komen 😘
    Groetjes!!
  7. Coby Hulleman:
    30 september 2019
    Het was leuk om met jullie "mee te reizen" dus dank voor dit administratieve gedeelte van jullie tocht. Je moet er toch steeds maar weer zin in hebben om iedere avond ergens met je laptop op schoot je dagelijkse verhaal op te tekenen. Welkom thuis en tot woensdag Jannie!