Stout geweest, de wet overtreden!

18 juli 2019 - Le Grau-du-Roi, Frankrijk

Bij het wegfietsen scoren we in de vermaak straat van Marseillan nog even jus d’orange en brood voor tussen de middag. We fietsen het dorp door en komen dan op een fietspad wat Marseillan met Sete verbindt. Sete is een mooie plaats met een authentieke sfeer. Na Sete gaan we bij Frontignan koffiedrinken. Erik zoekt ook even contact met KPN om zijn MB gebruik wat te kunnen verhogen. Met al dat geïnternet is 6 GB toch te weinig. Na Frontignan hebben we gezien dat er een pad langs een kanaal zou lopen dat dwars door een natuurgebied gaat. Er staat echter duidelijk een bord verboden voor fietsers. Een fransman spreekt ons aan en zegt dat we bekeurd kunnen worden. Een ander zegt even later dat we er gewoon langs kunnen. Dan zien we een fietser die van de andere kant komt. We vragen hem even of het pad befietsbaar is en of het uitkomt waar wij denken dat het uitkomt. Dan besluiten we maar de wet te overtreden. Het is een mooi pad en erg stil in de verder drukke kustomgeving. We redden het zonder bekeuring en hebben ook nog eens zo’n 10 km afgesneden. We lunchen bij Carnon Plage en hebben nog even contact met Bas die een teleurstelling te verwerken had. Dan fietsen we naar La Grande Motte, een uit de grond gestampt kustplaatsje. Er eenmaal voorbij rijden we gelijk de Le Grau du Roi binnen. Dit is wel weer een oud vissersplaatsje. Helaas zijn de campings wat ver verwijdert van het dorp. Het lukt ons na enig gepuzzel, toch weer een aardige strandcamping te vinden. Daarna gaan we lekker naar het strand en genieten nog mooi van de zee. Vanavond hebben we onze overtocht naar Corsica geboekt. Dinsdag om 9.00 uur varen we over. Voor die tijd mogen we nog zo’n 250 km overbruggen. Maar dat gaat vast lukken.