Klimmen, klimmen, klimmen.....

23 juni 2019 - Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk

Vannacht toch wat onrustig geslapen. Een boer in de omgeving schijnt last te hebben van wilde zwijnen en heeft daarom een gaskanon neergezet. Dat knalt iedere 10 minuten. De hele nacht door. Wie verzint zoiets? En dat de omgeving het toestaat. Want er wonen zeker mensen dichterbij dan wj op de camping. Maar goed het zonnetje scheen weer volop dus de dag begint goed. Er komt nog een rally langs de camping van oude rally auto’s. Op deze dag komen meer auto’s over het wegje als anders in een hele week. Handige Hans repareert nog even het pootje van Jannie’s bril, zodat ze voorlopig weer vooruit kan. We moeten voor 12.30 uur bij de winkel zijn omdat die dan sluit, maar dat lukt goed want wij zijn om 11.00 uur al in Saint-Leonard-de-Noblat. Lunch ingekocht, bij de Boulanger de koffiekoek en verder even lekker rusten. Want we zitten vandaag erg in de ‘klim’stand. We hebben besloten vandaag 55 km te fietsen, omdat er dan een camping aan een meertje is met zwembad. Aangezien we beide voelen dat een dagje niet fietsen op zijn plaats is en het morgen weer erg warm wil worden lijkt ons dat een mooi plekje. Van de 55 km klimmen we er vandaag zeker 25. Dus het is een heftig dagje. Maar de spieren groeien en we zijn om 16.00 uur op de camping. Tentje installeren en we preferen een duik in het meertje boven een duik in het zwembad. De dag wordt afgesloten met een hapje eten op het terras van de camping aan het meer. Het voorgerecht met warme camembert is nog echt Frans, maar de Hansburger en de fish and chips die volgen hebben niets meer met Frankrijk te maken, maar smaken wel. Morgen dus een lekker dagje chillen. Wat zullen de spiertjes daar blij mee zijn.

1. Karin en Dico:
    23 juni 2019
    Spiertjes??? Spieren inmiddels😉
    Respect maar dat wisten jullie al van ons. Schitterende omgeving mooi om te fietsen. Jullie stevenen af op Rocamadour en daar hebben wij nog mooie herinneringen aan. Mooie reis veel plezier aan het meer.
  2. Hans Koudijs:
    24 juni 2019
    Geniet van jullie welverdiende rustdag
  3. Marit Goor:
    24 juni 2019
    veel plezier vandaag! geniet van het mooie weer en de rust!
  4. Jannie en Erik:
    25 juni 2019
    Onze route komt inderdaad langs rocamadour