Toch nog fietsen op rustdag.

24 juni 2019 - Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk

Uitslapen tot 8.00 uur. Rustig ontbijtje, vakantiewasje doen en de zon maakt het al lekker warm. Dus we willen gelijk maar even boodschappen doen in het dorpje. Erik gaat nog even een broodje voor morgen bestellen bij de receptie en we raken aan de praat. “oh willen jullie naar de ViVal?, dat dacht ik al, maar die is op maandag dicht” horen we de campingbaas zeggen. ‘Maar de InterMarche in Marnac le Bourg is wel open hoor. Is maar zeven km hier vandaan. Een peulenschilletje voor jullie.’ Nu draaien wij onze hand niet direct om voor een paar kilometer fietsen, maar je raad het al, dat stadje ligt ook boven op een heuvel en daar tussen zit een heeeel diep dal. En daar hadden onze spiertjes eigenlijk geen zin in. Maar we hebben proviand nodig en gaan dus toch maar op weg. 3 km klimmen heen en 3 km klimmen terug. Maar wel twee tassen vol met boodschappen. Eenmaal terug drinken we koffie en downloaden de krant. Na de lunch gaan we lekker aan het strandje van het meer liggen lezen, slapen, zwemmen, kortom chillen.

Voor het menu heeft Jannie weer een nieuw recept bedacht. Merguez worstjes (in stukjes geknipt), een ui, paprika, champignons, een half bouillon blokje , een klein schepje sambal en een blikje kidneybonen en dat met een hapje rijst. Wij vonden het heerlijk!

1. Loes:
    24 juni 2019
    Het is zo leuk om elke avond met jullie mee te lezen en leven. Zo levendig beschreven. Het voelt soms bijna alsof jezelf op vakantie bent. Kan Frankrijk bijna ruiken en voelen, heerlijk die typische Franse dingen van het eten, de klimmetjes, stadjes tot de gesloten winkels😉. Veel plezier en nog veel meer mooie ervaringen gewenst!
  2. Bea Schuurman:
    24 juni 2019
    Ja zoals Loes Kater al zegt, heerlijk om jullie verhalen te lezen, is beetje kamperen vanuit de luie tuinstoel s avonds😂. Have fun!
  3. Sonja Dekker:
    25 juni 2019
    Ja echt zo leuk om steeds weer jullie belevenissen te lezen en ik voel m'n spieren branden bij al die klimmetjes 😜
    Geniet!! En doe ook maar eens een hele dag echt niets.... maar of jullie dit gaat lukken 😂