Een stukje paradijs in de Creuze

22 juni 2019 - Saint-Pierre-Chérignat, Frankrijk

Toen we vanochtend opstonden scheen het zonnetje weer, dus broodje gehaald, ontbijtje en alles weer oppakken. De eerste grote plaats die we tegen komen is na 25 kilometer La Souteraine. Al sinds de 11e eeuw pelgrimsstad. De tour de Jean Jacques, de reu de Jean Jacques en in de kerk kun je je stempel halen voor je credencial. Een man wijst ons er op dat er voor pelgrims een plaats is waar je schoon drinkwater kunt halen. Toch leuk zulke behulpzaamheid. Na La Souteraine wordt de route erg mooi. Prachtige uitzichten zijn ons deel. Ons hoogste punt vandaag is 550 meter en dat is toch al iets hoger als de Holterberg. Naarmate we verder komen worden de hellingen wel veelvuldiger en steiler. Een kenmerk van de Creuze. In Chatelus-le-Marcheix willen we kamperen. Daar zou nl een winkeltje zijn. Het winkeltje is er niet en de camping blijkt alleen open van 1/7 t/m 31/8.

Dat had Erik niet goed gezien in het routeboekje. Geen eten kopen dus en dan moeten we door voor een overnachtingsplaats. En dat betekent natuurlijk weer klimmen. 4 km mogen we weer omhoog. Na 7 km zou er een minicamping moeten zijn. We komen uit bij Hans en Joke Schilder die een prachtige plek hebben gecreëerd. Waar 6 kampeerplakken zijn en waar ze kamers verhuren. We krijgen wat te drinken aangeboden en horen dat we eventueel mee kunnen eten. Kijk dat komt goed uit. Erik vreesde al het noodrantsoen en een avond zonder flesje wijn, maar alles komt weer goed. Dit zijn van die leuke onverwachte gebeurtenissen onderweg. We hebben een super gezellige avond in dit stukje paradijs in de Creuze en genieten van de plek.  Joke en Hans zijn een geweldige gastheer en gastvrouw. Echt een aanrader voor wie de Creuze wil bezoeken (http://www.le-mas-bellanger.nl