De kleren gaan weer uit!

10 september 2019 - Dillingen an der Donau, Duitsland

Wat we gisteren nog vergeten waren te vertellen is hoe Jannie met sommige omstandigheden omgaat. Gisteren hadden we losse uien nodig. De supermarkt had wel losse uien, maar het vak was leeg. Jannie bedenkt zich niet en trek een net uien open en gooit het in de bak. ‘Zo nu hebben ze weer losse uien’ zegt ze. En pakt vervolgens twee uien.

Erik heeft na de wedstrijd van gisterenavond besloten dat hij volgend jaar in Estland wil fietsen. Na een koude nacht, waarin we het zelf toch warm genoeg hadden in onze slaapzak, staan we op met een flauw zonnetje. De tent is vanochtend aan de binnenkant erg nat van de condens. Maar de beloofde weersverbetering kondigt zich aan. De weersvoorspellingen zijn goed, we gaan terug naar dagen van rond de 20 graden. En het lijkt erop dat dat voor langere tijd is. We hebben de week van regen en kou goed doorstaan. We kruipen uit de warme slaapzak en gaan lekker douchen en daarna warm aankleden. Broodjes halen, boeltje opruimen en het zonnetje schijnt tijdens het ontbijt. We maken de tent verder droog met een theedoek, zodat we hem toch bijna droog inpakken. Het voelt goed na 5 dagen grijs eindelijk de zon weer te zien. We vinden het dan ook lekker om weer weg te fietsen. Gertshoven is het eerste plaatsje wat we tegenkomen en daar halen we koffiekoeken. Een paar km na Gertshoven zien we een mooi koffieplekje, dus de eerste stop wordt gemaakt. De temperatuur is inmiddels zo gestegen dat de lange fietsbroeken uitgaan en de jasjes worden opgeborgen. Na de koffiestop komen we op een fietspad over een oude spoorlijn. Ruim 15 km gaat het heel langzaam omhoog en dan weer heel langzaam naar beneden. Het landschap bevalt ons erg. Veel groen, mooie glooiingen, Duitsland is gewoon een mooi fietsland: in elk dorpje zit een goede bakker, er zijn veel mooie fietspaden, er staan overal goed richtingsborden, veel bankjes onderweg, kortom het bevalt ons wel!

Tijdens de lunch drogen we ons grondzeil en we denken er zelfs over om onze sandalen weer aan te trekken. Dat bewaren we tot de camping. We kamperen vannacht in Dillingen am der Donau. De camping heeft een leuk tentenveldje. Jannie heeft op internet gezien dat er een action is, dus daar gaan we heen om nog wat thermo kleding te kopen om de koude avonden en nachten te lijf te gaan. Ook kopen we een bord. Tijdens de treinrit naar Garmisch waren onze fietsen een keer omgevallen in de trein. De computer heeft het toen gewoon gehouden (GELUKKIG!!), maar een bord kon de druk niet aan.  Na ons uitje bij de action kopen we ons avondeten in de Kaufland. Een afgrijselijk grote winkel. Maar ze hebben wel lekkere hamburgers en samen met de gebakken aardappels en worteltjes/doppertjes hebben we een heerlijk maal. We fietsen nog even door Dillingen. Een mooi stadje. Het koken is gezellig. Meerder fietsers nestelen zich op de tafels van het terras. Het blog maken we na het eten binnen op een oude leren bank onder het genot van een bakje koffie. We warmen ons op voordat we de tent weer inkruipen. En mocht na de titel het uiteindelijke blog wat teleurstellend zijn.... We vertellen niet alles.