Een dagje Augsburg

9 september 2019 - Gersthofen, Duitsland

Het was een koude nacht, maar wij hebben heerlijk geslapen. De sokken gingen halverwege de nacht zelfs uit. We liggen voor het eerst deze reis ook lang in bed. Het is lekker warm in de slaapzak, dus tot 9.00 uur liggen we in bed. Na de douche gaan we ons ontbijt halen bij de Netto, een kilometer verderop. Na ontbijt en koffie gaan we met de bus naar Augsburg. Het is ca 13 graden en af en toe miezert het nog. Zoals gisteren al gemeld, is Augsburg een oude stad. We gaan als eerste naar de ‘gouden zaal’. Innsbruck had het huis met het gouden dak, maar Augsburg heeft een raadshuis met de gouden zaal. De oude raadszaal blijkt werkelijk schitterend gerestaureerd. Er is 2,8 kg bladgoud in verwerkt. Na het bezoek zwerven we lekker door de stad en kruipen de vele grote winkels in. Op die manier hebben we geen last van het weer. Als lunch nemen we een echt Duits broodje braadworst. We proberen ook een landkaart te kopen voor het volgend deel van ons traject. Het is ons opgevallen dat in Duitsland veel grote boekhandels zijn. In Zwolle is Waanders natuurlijk een grote boekhandel in de voormalige kerk, maar in Augsburg komen we drie van dergelijk grote boekhandels tegen. Helaas heeft geen van allen de kaart die wij willen kopen. Verder zien we veel aardige najaars/wintermode, maar onze gevulde fietstassen laten geen extra bagage toe. Terug op de camping worden de sociale contacten met wat telefoongesprekken op peil gehouden. We zien zowaar nog heeeel even de zon. De verwachtingen zijn dat het weer beter wordt, maar eerst wacht ons weer een koude nacht nu de bewolking weg is. Sokjes dus maar weer aan vannacht.