De eerste dag....

4 juni 2019 - Millingen aan de Rijn, Nederland

Zo het eerste dagje zit er op. Vanuit Olst zijn we eerst naar Deventer gefietst. We willen nog even langs Bever om een universele gootsteenstopper en een Click Away te kopen. Een Click Away is een handig apparaatje wanneer je geprikt bent door een insect.  Het werkt met kleine elektrische schokjes. Een paar keer klikken op de plek en de jeuk verdwijnt. Wanneer we Deventer uit fietsen over de IJsselbrug worden we ingehaald door een man die gelijk een praatje aanknoopt. Wij deden hem denken aan zijn fietstocht naar Santiago  met zijn vrouw. Dat zijn dus de leuke ontmoetingen op de fiets. Via Loenen en het Nationaal Park Veluwezoom fietsen we naar Rhenen. Dit stukje Veluwe is erg mooi. Door de vele hoogteverschillen is er een prachtig landschap ontstaan. Na Rhenen  gaan we met het pondje over de IJssel en fietsen we richting Zevenaar. Dit stuk is vlak en kaal en er moet wat geploeterd worden tegen de wind in. Via Herwen komen we bij de Rijn. Het pondje vanuit Millingen vaart maar 1x per uur op het hele uur, dus we kunnen even een lekker dutje doen. Plots moeten we toch wakker worden want hij is er al 10 minuten eerder. De schipper heeft geen verklaring….. ??? Je zal maar rekening houden met de vaartijden. In Millingen wordt bij de AH onze wijnbehoefte ingekocht. Daarna fietsen we naar de camping. Hier is net een groep kinderen van rond de 12 jaar gearriveerd en volgens de leiding hadden ze de vorige nacht niet geslapen. Wij behoren nu natuurlijk tot de grijze golf en willen wel een normale nachtrust, dus we besluiten naar een ander camping te fietsen 3 km verder. Hier hebben we een mooi plekje en wordt de eerste maaltijd gekookt in onze nieuwe pannen. De vorige pannenset was na 36 jaar wel aan vervanging toe. We koken de restanten van de BBQ maaltijd van gisteren. (No Waste).

1. Jannie & Anton Bosch:
    4 juni 2019