Heeft het geregent vannacht?

5 juni 2019 - Meijel, Nederland

Wat een noodweer vannacht en Erik heeft er helemaal niets van gemerkt. Zo moe van het fietsen dat hij om 22.30 uur tijdens de eerste bliksemflitsen in slaap viel. Jannie heeft het wel gemerkt, maar dacht als Erik zo rustig is zal het wel niet zo erg zijn. Vanochtend bleek er onder de tent wel wat water te staan wat er onder gewaaid was. In een half uur hadden we de binnentent weer droog, maar het was wel wat heftiger te keer gegaan dan we dachten. De eerste kilometers gaan richting Groesbeek door de Maasduinen. We fietsen mooie onverharde paden over de Mookerheide. Daar drinken we ook kofiie en vullen onze energie aan met een power koek. Jannie heeft bij haar afscheid van twee klanten, Ella en Marlie, een hele tas vol energie koeken en chocolade gekregen voor de fietstocht. Hoe leuk is dat! Bij Cuijk steken we de Maas over. Jannie’s fiets heeft in het achterwiel een geluidje. Volgens Erik komt dat door de spaken. Jannie heeft nl een paar weken geleden een nieuwe achteras gehad en daardoor moest het wiel opnieuw gespaakt worden. Toen Jannie hiermee bij Diederik Logt kwam, zei hij dat het hier niet aan kon liggen. Maar het irriteert ons zo dat we in Cuijk de fietsmaker opzoeken. Die spant de spaken en het probleem is verholpen. Heerlijk zo’n man die het zo even tussendoor doet. Hij had het nl erg druk, maar had wel tijd om met ons nog een half uurtje door te praten over onze tocht en onze fietsen. Via Boxmeer en de Peel fietsen we richting Neerkant. Overal zijn er bomen omgewaaid vannacht. Een daarvan verspert ons zelfs de weg, waardoor we om moeten fietsen. Eindelijk belanden we na 95 km op camping Wetland bij Asten. Ca 10 km van ons kampverblijf van het voetbaltoernooi van afgelopen weekend. Maar die camping trok ons voor fietsers toch niet direct…..