Langs landhuizen en kastelen

26 juli 2020 - Skælskør, Denemarken

Als we wakker worden is het nog droog. We pakken in en eten ons ontbijt aan de picknick tafel bij de keuken van de camping. We voelen al af en toe een spetter. Wanneer we wegfietsen merken we dat de wind zover is gedraaid dat we hem in de rug hebben. Onderweg spotten we een vos. Tot 10 uur blijft het droog. Daarna begint het te regenen. Eerst zacht, maar allengs harder. Onder het motto wat je niet aan hebt wordt niet nat, hebben we zo min mogelijk aan wanneer de temperatuur het toelaat, dus we hebben alleen regenjasjes aan en fietsen met blote voeten in de sandalen. Het blijft bijzonder wanneer het opspattend water uit een plas warm aanvoelt op je voeten. Tot Naestved hebben we wel de wind in de rug en dat scheelt een hoop. In Neastved drinken we in cafe Vivaldi koffie en nemen er een muffin en chocoladetaart bij. Als we buiten komen regent het nog steeds en nu moeten we ook tegen de wind in fietsen. Die combinatie is duidelijk minder prettig, maar we slaan ons er manmoedig doorheen. Onderweg komen we vandaag diverse mooie landhuizen en kastelen tegen. Na 4 uur onafgebroken regen wordt het om 14.00 uur gelukkig droog. In het pittoreske Bisserup eten we bij het kleine haventje onze eerste hotdog van deze vakantie. Het is nog vroeg om te stoppen, dus we besluiten door te fietsen naar Skealskor. Vanavond slapen we in een originele shelter. Er staan er hier vier bij elkaar en twee jonge meisjes zijn vannacht onze buren. Vandaag klopte het weerbericht dus helemaal, maar wanneer we dit blog schrijven schijnt de zon weer vrolijk en morgen lijkt het weer mooi weer te worden.

1. Leen Dekker:
    27 juli 2020
    Prachtige foto's, hoor. Mooi landschap en gebouwen. Zo zie je maar: na regen komt zonneschijn ☀️😃