Slapen in een shelter

23 juli 2020 - Sakskøbing, Denemarken

Eerst willen we iedereen die op ons blog reageert hartelijk bedanken. Het is erg leuk om te zien dat jullie ons weer volgen en leuke, lieve of interessante berichtjes sturen. Met een stralende zon begint onze dag in Hillested. Boeltje opgepakt en het eerste stadje wat we tegenkomen is Maribo. Bij de Lidl wordt de dagelijks lunch ingekocht en verder doen we nog een poging gasblikjes te kopen. Dat wil niet lukken, dus fietsen we verder richting Sakskobing. We fietsen over een drukke weg, dus veel bijzonders valt er niet te beleven. Wel hebben we de wind weer in de rug, dus met de snelheid gaat het goed. In Sakskobing herhaalt het gas zoek ritueel zich. Erik gaat naar 4 verschillende winkels en allemaal zonder resultaat. Dan gaat het richting Nykobing-Falster. Net buiten Sakskobing komen we langs kasteel Krenkerub. In Toreby dringen we onze koffie. Vlak voor Nykobing is een groot industrieterrein met winkels. Weer wordt een poging gedaan voor gas bij een sportwinkel. Helaas, maar hier heeft de tweede poging wel succes. In een bouwmarkt worden eindelijk twee blikjes gekocht, dus voorlopig kunnen we weer koken. Dan verlaten we het eiland Lolland en fietsen naar Falster. We fietsen door het centrum van Nykobing. Het is er gezellig druk, maar er zijn weinig mooie gebouwen. Dan gaat het zuidwaards om een rondje te maken op Falster. Aan het Brendningen fjord wordt de lunch soldaat gemaakt. Het is vandaag weer erg lekker fietsweer met een uitbundig schijnende zon. Bij Vaeggerlose steken we het eiland dwars over naar Marielyst. Dit is echt een drukke vakantie badplaats. Er zijn ook veel campings hier en veel supermarkten, dus doen we inkopene voor het avondeten. Net buiten Marielyst is een vrije kampeerplaats. Het plekje is mooi aan zee, maar de ze is hier door de wind erg vies en er zijn veel kwallen. Dus zwemmen gaat hem niet worden hier. Het is nog maar drie uur, dus we besluiten door te fietsen. Dit betekent dat we nog 30 km mogen gaan. Dit is wel gelijk het mooiste gedeelte van de dag. Vlak langs de zee fietsen we over mooie bospaden met prachtige doorkijkjes. Op een gegeven moment draait de routen even van de zee af. We zien op de kaart dat je ook een kortere weg rechtdoor zou moeten kunnen. Dit blijkt een smal bospad, wat steeds smaller wordt. We mountainbiken er met onze bepakte fietsen overheen en uiteindelijk komt het na wat gezwoeg weer goed. In Hesnaes staan prachtige oude vissershuisjes. Dan beginnen we aan de laatste 12 km naar Stubbekobing. Al met al fietsen we vandaag 90 km. Vlak voor Stubbekobing vinden we een prachtige ‘shelter’ en met een wijntje en hamburgers van de bbq wordt de dag besloten.

1. Jacqueline Groothaar:
    23 juli 2020
    Wat zien jullie weer veel! Leuk om te lezen. We zijn benieuwd wat jullie dag, morgen brengt.
  2. Pascal IJsseldijk:
    24 juli 2020
    Fijn om te lezen dat jullie weer van de vrijheid genieten!
  3. Leen Dekker:
    24 juli 2020
    Zo, nog een ouderwetse plee 😃
  4. Henk en Gerlinda:
    24 juli 2020
    Vanuit Hengelo worden jullie weer dagelijks gevolgd! Veel plezier.
  5. Jolanda:
    Luxe toiletpotje.
  6. Jannie en Erik:
    24 juli 2020
    Hoe is het met jullie luxe toiletpotje dan?
  7. Jenny:
    24 juli 2020
    Mooi om iedere dag weer te lezen wat jullie gezien en beleefd hebben.
  8. Jolanda:
    25 juli 2020
    Ach Eric en jannie zal fff foto sturen over de app.