Toerisme snuiven in Ribeauville

29 juli 2021 - Ribeauvillé, Frankrijk

Rouffach – Ribeauville 42 km

We zijn al vroeg wakker en Jannie is er om 6.30 uur al uit. We willen vandaag voor 12 uur in Ribeauville zijn, zodat we er voor de middagsluiting van de receptie zijn. Erik haalt brood en ziet dat deze bakker prijzen heeft gewonnen met zijn croissants en dus worden er ook twee pain chocolats gekocht. Ze zijn werkelijk heerlijk bros! Om 8.15 fietsen we met een stralende zon weg. We komen gelijk al langs een mooi kasteel en fietsen steeds tussen de druivenvelden. We komen al snel in het prachtige Eguisheim en ook Turckheim mag er zijn. Alles is zo prachtig versierd met bloemen. En tegelijkertijd heb je steeds uitzicht op de Vogezen. Je ziet aan alles dat de wijnbouw deze streek geen windeieren heeft gelegd. Tussen de druivenvelden houden we pauze. Keurig voor 12 uur zijn we op de camping en worden super enthousiast ontvangen. We mogen een plaatsje uitzoeken en nr 193 bevalt ons het meest. We kopen ook een muntje voor de wasmachine en de droger. Als de tent staat gooien we de was in de machine. Met het drogen gaat het minder goed. Even op het verkeerde knopje drukken en het muntje is weg. De receptie houdt siesta, dus mag de was gewoon buiten drogen. Maar met dit weer is dat gelukkig geen probleem. Wij gaan eten en daarna houden we ook een poosje siesta. ’s Middags nemen we alle tijd voor een bezoek aan Ribeauville. Het is een prachtige oude plaats en natuurlijk wel wat toeristisch, maar dat is nu juist wel een keer gezellig. De Elzas is bekend om zijn ooievaars en ze staan al op een paar foto’s, maar op deze camping lopen ze gewoon tussen de kampeerders te schooien om eten.

1. Leen Dekker:
    30 juli 2021