Schnitzel met patat

7 augustus 2021 - Traben-Trarbach, Duitsland

Trittenheim – Wolf  60 km

De bakker zou op de camping komen, maar als Erik gaat kijken is hij er nog niet en er staat al een rijtje te wachten. Dan maar even zelf op de fiets, dat is waarschijnlijk sneller. Als Erik terugkomt is de rij gegroeid en de bakker nog niet aanwezig. Uiteindelijk komt hij al toeterend aan. Met een uitgebreid ontbijt achter onze kiezen stappen we op. Het is zaterdag en dat is te merken aan het grote aantal fietsers vandaag. Het eerste plaatsje wat we tegenkomen is Neumagen Dhron, een leuk oud plaatsje. In Brauneberg haalt Erik een punt gebak en die wordt bij de koffie gelijk soldaat gemaakt. Dan komen we bij Bernkastel Kues. Jannie heeft een zachte achterband, dus daar moet naar gekeken worden. Als Erik de band in de Moezel houdt komen er alleen belletjes uit het ventiel. Beter dichtdraaien dus! Na dit korte intermezzo bekijken we het mooie stadje. Het staat vol vakwerkhuizen en heeft smalle straatjes. Het is er gezellig druk. Als we het stadje weer uitfietsen vinden we al snel een bankje voor ons broodje. Daarna gaat het weer verder langs de Moezel. Het is hier wat drukker. Vlak voor Traben Trarbach vinden we bij Wolf een leuke camping. We moeten echter nog boodschappen doen, dus fietsen we eerst door naar het stadje en halen boodschappen bij de Edeka. Daarna fietsen we terug naar Wolf en zetten de tent op. Net als hij staat hebben we een buitje van 15 min. Daarna gaan we ons inschrijven en lekker douchen. Annemiek belt ons nog even en verteld enthousiast over de leuke dag met oma. ’s Avonds eten we bij ‘Beachhouse Am Moselufer’ een echte Duitse schnitzel met patat. Helaas gaat het later op de avond weer regenen, maar voor morgen is de voorspelling wel weer aardig.