La Montgarnie

19 juli 2021 - Gilly-sur-Loire, Frankrijk

Decize – Gilly sur Loire 68 km

We kwamen er gisteren eind van de middag achter dat brood bestellen voor de maandag op de camping niet mogelijk was, omdat alle bakkers dicht zijn op maandag. Dus pakken we ons boeltje in en fietsen naar de Lidl, waar we ons ontbijt inslaan. Valk bij de Lidl vinden we een mooie plek voor het ontbijt en dus maken we een kopje thee en genieten van het heerlijke zonnetje. Eerst fietsen we nog langs het kanaal, maar al snel gaat de route over landweggetjes en krijgen we te maken met heuvels. De route is mooi en het is stil. We komen we weer best veel fietsers tegen. Onderweg hebben we nog even overleg met onze familie. Mijn moeder is 89 en heeft af en toe wel eens even iemand nodig die haar even helpt. De hele coronatijd is haar niet in de koude kleren gaan zitten. Het is dan mooi om te zien dat Hans en Jolanda (mijn broer en zijn vrouw) en de kleinkinderen alles willen doen om haar te helpen. Samen stemmen we dat af en met de middelen van tegenwoordig kunnen wij daarbij helpen. Als we bij de Loire komen is er een mooie picknick plaats waar we graag gebruik van maken. Daarna moeten we weer klimmen en dat is best wennen nu het zo’n 28 graden is. Maar ook wel weer lekker de zweetdruppels langs je hoofd. In Bourbon Lancy lunchen we aan het plan d’eau en zoeken een plekje in de schaduw! Wat een luxe. Na de lunch is het niet zo ver meer. In het laatste dorpje willen we boodschappen doen, maar de kleine epicerie gaat pas om 16.15 uur open en wij staan er om 15.00 uur. We gokken erop dat de camping iets te eten heeft. Dan klimmen we 4 km het dal uit en boven vinden we camping La Montgarnie. Een kleine camping met maar zes plaatsen. De plaatsen zijn supergroot en hebben allemaal een fantastisch uitzicht. De eigenaars zijn twee Hollanders die dit 4 maanden per jaar openhouden en ’s winters in Nederland wonen. Zij geven daarnaast de camping boekjes ‘rustiek kamperen in ……’ uit. Eigenaresse Yacintha wil wel voor ons koken en een lekker driegangen maaltijd wordt onder het genot van een fles Chardonay en met een mooi uitzicht soldaat gemaakt. Wat een mooie service, La Montagnie is een prachtige plaats om te zijn. http://www.lamontgarnie.com/

1. Bert:
    20 juli 2021
    Hallo Jannie en Erik, leuk dat jullie er waren en wat heerlijk om zo maanden vrij te kunnen fietsen!
    Veel plezier verder onderweg... 1 dingetje, onze camping heet La Montgarnie...(garnie aan het eind...)
    Hartelijke groet, Bert en Jacinta.
  2. Jannie en Erik:
    20 juli 2021
    Oei, dat is een lelijke fout. Heb het gelijk hersteld. Nogmaals bedankt voor alle gastvrijheid. Wij hebben genoten! Groet, Jannie en Erik