Chillen aan het meer

1 augustus 2021 - Rhodes, Frankrijk

Abreschviller – Rhodes 37 km

Eigenlijk waren we van plan vandaag een rustdag te houden, maar aangezien de ontvangst gisteren niet geheel super was, besluiten we om een stukje verder te fietsen. Maar eerst gaat Jannie in alle vroegte lekker zwemmen in het plan d’eau. Erik haalt onderwijl brood bij de bakker. Er loopt een mooi fietspad langs de Saar (Sarre). Op zondagochtend zijn de Franse wielrenners ook vroeg op en we komen er een aantal tegen. Bij Lorquin, waar ook een Center Parcs in de buurt is, mogen we nog even een behoorlijke klim doen. We worden beloond met naar alle kanten een prachtig ver uitzicht. Na de afdaling komen we aan de rand van een merengebied. We fietsen weer over een mooi fietspad langs het Rijn-Marne kanaal. Plotsklaps moeten we voor onze route een hele hoge brug over die over het kanaal gaat. De brug heeft alleen maar trappen en dat vinden wij te gek met onze zware fietsen. Dus fietsen we rechtdoor en zoeken een andere route. Na een tijdje verlaten we het kanaal en komen we door een heel stil bos. Midden is het bos gaan we dwars tussen twee meertjes door. Het is erg mooi en oorverdovend stil. Dan komen we in Rhodes, onze eindbestemming voor vandaag. Op de website van de camping lazen we dat de bakker(tevens epicerie) tot 12.00 uur open zou zijn. Dat is hij gelukkig ook. Maar als we binnen staan zien we dat het woord epicerie hier niet helemaal meer klopt. Er is onvoldoende aanbod om een maaltijd bij elkaar te sprokkelen. Geen paniek, er is een restaurant naast. Eerst gaan we naar de camping. Het is nog maar half twaalf. We krijgen een mooi plekje direct aan het meer. Als we de tent hebben opgezet, gaan we lunchen in het restaurant. Jannie vis en Erik entrecote. Met een mooi uitzicht op het meer. De rest van de middag chillen we heerlijk in het zonnetje.