Veel PickNick plaatsen

30 juni 2023 - Moorbek, Duitsland

Wally heeft geen broodjes service en er is geen winkel in de buurt. Dus met een sinaasappel, een ei en een kop thee als ontbijt fietsen we om 8.30 uur richting Börger. Daar halen we een yoghurtje en een krentenkoek als ontbijt en nemen we ook gelijk de lunch mee. Na ons uitgesteld ontbijt gaat het verder via Lorup naar Markhausen. Onderweg heb je veel tijd om te kletsen en het valt ons op hoe fijn het hier fietsen is. We hadden geen enkele verwachting bij Noord Duitsland en rekende min of meer op uitgestrekte akkerbouw, maar niets is minder waar. Het landschap is erg afwisselend met bossen en akkers. Bovendien is het erg rustig, dus het fietst heel fijn.

We zijn blij dat we maandag de switch hebben gemaakt om deze route te gaan fietsen. Die lag al twee jaar bij ons op de plank en het blijkt een goede keus. Het fietsen kost niet heel veel energie omdat er niet geklommen hoeft te worden en met de niersteen nog in ons achterhoofd voelen we ons hier toch comfortabel bij.

Onderweg komen we prachtige picknickplaatsen tegen. We hebben er twee op de foto gezet. Voorbij Markhausen komen we bij de Thusfelder stausee. De enige stausee in Noord Duitsland. Even later wordt het nog mooier. We komen door het Uhrwald Baumweg. Een stuk oerbos waar we dwars doorheen fietsen. Hier zien we drie herten en een jong! Wat een pracht gezicht. Ook een fazant laat zich zien. Het fijne fietsweer met zon en een klein windje in de rug helpen mee het een schitterende fietsdag te maken. In Gorssekneten kunnen we boodschappen doen en dan is het nog 6 km naar de camping. In totaal hebben we dan ruim 90 km gefietst. We komen op een camping die eigendom is van een campingclub uit Bremen. Een parkachtige omgeving. Er staat ook een caravan met een Nederlands kenteken. Nieuwsgierig als we zijn maken we 's avonds een praatje en horen we dat deze weduwe van Duitse afkomst is maar woont in Bourtagne. Al 23 jaar heeft ze een plek op deze camping. Van haar horen we dat aanbouwsels, hekjes en kabouters zijn verboden. Verder moet je je eigen deel netjes houden. Morgen gaan we naar Bremen. Een echte oude hanzestad.

1. Leen Dekker:
    30 juni 2023
    Mooi dat het vandaag een geslaagde fietsdag was. En dat ook de route goed bevalt 👍👍
  2. Mark Koudijs:
    1 juli 2023
    Als ik het zo lees hebben jullie het weer heerlijk naar je zin!😃👍🏻 Maar een niersteen in je achterhoofd!?🧐 daar zou ik toch mee oppassen!😋
  3. Erik Koudijs:
    1 juli 2023
    Haha, het is maar hoe je het lezen wil😂.
    Maar de pijn herinner ik mij nog goed😮