Een grijze dag

8 september 2019 - Augsburg, Duitsland

Nog een keer in het ligbad voor Erik. En Jannie lekker haar haar föhnen. Zo begint de dag. Daarna een lekker ontbijtje en dan wordt het weer tijd onze fietsen van bagage te voorzien. Het is buiten 10 graden en grijs van de mist. We hoeven niet ver vandaag. We willen naar Augsburg. Augsburg is na Trier de oudste stad van Duitsland. Het is gelukkig wel droog. De route heeft weinig bijzonders en is dus een beetje saai en eentonig.  We fietsen langs de rivier de Lech, maar veelal achter een dijkje, zodat je er weinig van ziet. Jannie luistert het op met weer een lekke band. Dit keer is het de achterband die heel langzaam leegloopt. We pompen hem steeds bij en fietsen dan door. We hopen de camping zo te halen, zodat daar in alle rust de band gerepareerd kan worden. In Augsburg wordt het nog een hele tour om boodschappen te doen. We dachten dat er veel open was, maar dat zijn allemaal bezinepomp winkeltjes. Na een paar kilometer omfietsen vinden we gelukkig een maaltijd bij een ReWe to go. Blikjes chili en een pak rijst, en zelfs een flesje wijn. Het lukt allemaal. Dan snel naar de camping, want het begint reeds te spetteren. Voor de rest van de dag is regen voorspelt. Op de camping worden we allerhartelijkst ontvangen. We vinden een plekje en zetten dan toch in de regen ons tentje op. Dan wordt de band dit keer toch geplakt. Nu is er nl tijd en ruimte om dat even rustig te doen. Een mooie overkapte plaats wordt omgetoverd tot tijdelijke werkplaats. Als het klusje geklaard is wordt de middag verder doorgebracht in het tentje. Kletsen lezen en een potje Yahtzee. We worden nog vermaakt met een paar leuke foto’s van Sev. Die blijkt niet gek op worteltjes te zijn. Dan is het tijd voor ons dagelijks medicijn. Wijn is volgens Erik zijn moeder nl er goed voor hart en bloedvaten. Wij willen graag gezond blijven dus al vinden we het niet echt lekker, we nemen het toch maar iedere dag in. En daarna koken we de rijst en wordt de chili opgewarmd. Elke keer als het gas aangaat wordt de tent ook even warm. We liggen er vroeg in. Niet omdat we moe zijn, maar om het een beetje warm te houden. Morgen wil het ook nog regenen, maar vanaf dinsdag klaart het weer op. En…beloofd is beloofd.