Ziekte brengt ons in een nieuw paradijsje!

30 juni 2019 - Vazerac, Frankrijk

Erik heeft een slechte nacht achter de rug. Net nu Jannie weer aardig aan het herstellen is van een onwillige bilspier, die haar de laatste dagen dwars zat, voelt Erik zich niet best. Waarschijnlijk door een mengeling van hitte en te zware maaltijd gisterenavond?? Toch wil hij wel op de fiets, dus om 7.15 rijden we van de camping weg. Ook nu is het weer mistig en vochtig in de lucht. In Cahors halen we brood. Het mooie aan Frankrijk is dat ook op zondag de bakkers open zijn. Vaak al vanaf 7.00 uur. Soms zelfs nog eerder. Dan gaan we over een van de mooiste vestingbruggen van Europa: de Ponte Valentre. Aan de andere kant van de brug is onze weg afgezet. De eerste afzetting kunnen we nog als echte Hollanders omheen, maar bij de volgende afzetting is dat echt onmogelijk. Dus moeten we terug en via een andere weg de stad uit zien te komen. Dan is een Garmin echt een handig hulpmiddel. Wij vinden het prachtig wanneer zo’n stad op zondagochtend nog helemaal stil is. Dan klimmen we de stad uit, eerst heel geleidelijk en de laatste 4 km zijn iets steiler. In l’Hospitalet zien we een heel klein barretje cq depot de pain. De dame zit in een uitgestorven dorpje helemaal alleen. Dat doet ons besluiten om toch maar twee croissantjes te kopen. Ondertussen rijden we het departement Tarn et Garonne binnen. Dan hobbelen wat op en neer tot aan Castelnau-Montratier. Daar halen we boodschappen voor het avondeten bij de mooie nieuwe spar. Als we weer opstappen voelt Erik al dat de pijp leeg is. Omdat we bergaf mogen fietsen we nog even door, maar in Vazerac besluiten we om 12.00 uur de camping maar op te zoeken. We hebben al eerder over een paradijsje geschreven, maar dit is er ook een! Camping Latapie ligt geweldig mooi, is goed onderhouden, heeft oa een mooi zwembad en barretje met terras en is helemaal leeg. Wij zijn vannacht de enige gasten. Dat is echt bijzonder voor zo’n mooie camping. Maar wij vinden dat heerlijk. Wat een stilte. Erik ligt lekker bij de tent wat te slapen en Jannie ligt lekker bij haar privé zwembad.

Bij het avondeten komt een eekhoorntje ons nog bezoeken. En zo zie je maar weer hoe iets vervelends uiteindelijk ook tot een mooie ervaring kan leiden.

Met Erik gaat het inmiddels al wat beter, dus morgenochtend maar even kijken of we kunnen starten.

1. Wim:
    30 juni 2019
    Hallo Jannie en Erik,
    Leuk om jullie reisverslag te lezen. Hopelijk gaat het morgen beter met Erik. We zullen jullie blijven volgen. Succes. Gr, Joke en Wim
  2. Rob:
    30 juni 2019
    Beterschap, Erik. Bikkel!
  3. Henny Meesters:
    1 juli 2019
    Beterschap Erik en jij ook Jannie. Een goede reis verder. Groeten uit Vinkenbuurt.
  4. Jolanda:
    1 juli 2019
    Ach tja zulke onverwachte gezondheids dingetjes kunnen de revue natuurlijk ook passeren. Maar jullie zullen vast ook op dat gebied het nodige onderzocht hebben.
    Beterschap voor Erik, en ook voor jouw bilspier Jannie.