Naar Cahors aan de Lot

29 juni 2019 - Cahors, Frankrijk

Om 6.00 uur stonden we op en om 7.05 reden we van de camping af. Het was onverwacht mistig en 27 graden. Een bijzondere combinatie. Een mooi uitzicht op Rocamadour hadden we dan ook niet echt. Het was zo stil dat we in de eerste klim twee reeën voor ons op de weg zagen en even later nog een in de berm. In de tweede klim kwam een Nederlander ons achterop. Het bleek een geboren Wijhenaar die nu in Putten woonde. We fietsten de hele klim samen op, waardoor onder het kletsen ook deze klim bedwongen werd. Wel loopt het zweet ons overal vandaan. Door de mist kun je je vocht nl niet kwijt. De laatste twee klimmen worden ook gemaakt en in de laatste klim spotten we een hert. Na de 4e klim gunnen we ons een eerste bakje koffie. Het is dan 9.45 uur. In Montfaucon kunnen we in een heel klein winkeltje wat bij elkaar sprokkelen voor een lunch. Dan nog een laatste klim naar Labastide-Murat. Inmiddels is alles aan ons nat, maar langzamerhand breekt de zon door. Dan mogen we afdalen. Nu is afdalen een groot woord, we fietsen 20 km stroomafwaarts, maar moeten gewoon trappen, anders komen we tot stilstand. Tijdens onze tweede koffiestop eten we ons Rocamadour souvenir op. De afdaling is erg mooi door een kloof naast een riviertje. Als we in Vers over de Lot fietsen zien we een mogelijkheid om in de Lot te komen. We fietsen dus even terug en koelen onze verhitte lichamen in de Lot. Echt heerlijk even al het zweet er af wassen. Dan mogen we weer klimmen naar een soort corniche langs de Lot. Warm maar ook erg mooi. Om 13.45 uur zijn we op de mooie camping van Cahors. Het is inmiddels erg warm en loopt naar de 40 graden. Lunchen, tentje opzetten en daarna het zwembad in. Erik ziet de tweede helft van het Nederlands dameselftal dat met 2-0 wint van Italie. Daarmee gaan ze naar de halve finale en hebben ze een ticket voor de Olympische spelen. Daarna facetimen we nog even met oma en de kids en natturlijk ook even met Sev. Erg gezellig iedereen even te zien en te horen dat alles goed gaat. ’s Avonds gaan we naar Cahors om te eten. In een nauw steegje vinden we een koel plekje bij een echt Frans restaurant. Een lekker plekje met lekker eten. Gelukkig wordt het morgen weer wat koeler. Dan zou het maximaal 33 graden worden.

1. Bea Schuurman:
    29 juni 2019
    Ik merk dat ik zo rond deze tijd,22 uur, even mijn mailbox check en denk aan jullie reisdag verslag 😀, heel leuk om weer te lezen over jullie belevenissen en de omgeving waarin jullie fietsen. Ga zo door,dank voor het delen😘
  2. Alfred:
    30 juni 2019
    Bijzonder maar voor het slapen gaan check ik nu eerst de mail! Geweldig om te lezen wat jullie doen!
  3. Jannie en Erik:
    30 juni 2019
    Erg leuk te lezen dat we als slaapmutsje dienen! Dat bericht hebben we al van meerder mensen gehoord.