Aan de voet van de Pyreneeën

5 juli 2019 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

Ondanks dat de camping niet zo geweldig is hebben we wel heerlijk geslapen. Dus uitgerust staan we op. We hebben ons zelfs een beetje verslapen, want het is al 6.20 uur….(haha). We willen weer vroeg weg want er is weer warm weer voorspeld tot 33 graden en dan is het lekker om begin van de middag op een camping aan te komen en de ergste hitten niet op de fiets te hebben. Het is onze laatste dag van de pelgrimsroute en daarmee ook voorlopig de laatste dag dat we naar het zuiden gaan. Vanaf de camping fietsen we eerst langs een heuvelrand met uitzicht op Pau, om Pau heen. We zitten midden in de ochtendspits en we laten de automobilisten zien dat je beter kunt fietsen, want wij kunnen langs de file heen. De eerste 25 km zijn daardoor wel erg druk. Dat waren we even ontwent, maar we slaan ons er kranig door heen. Daarna staan we aan de voet van de Pyreneeën. Gelijk is het rustig en de routen wordt fraai. Via Lacommoande en Lasseube fietsen we fraai naar Oloron-Sainte-Marie. Daar kamperen we en we besluiten gelijk om morgen hier ook te blijven en lekker te chillen en het plaatsje te bekijken. Gisterenavond hebben we besloten om vanaf hier richting het Oosten te fietsen richting de Italiaanse grens. Vandaag hebben we de 2000 km grens geslecht en we vinden het nog steeds erg leuk! Wel vinden we het spannend of de ‘oude’ spieren de echte bergen wel aankunnen. Alhoewel we de grote toppen van de Pyreneeën niet aandoen komen we toch wel wat hellinkjes tegen. Maar eerst morgen lekker Lazy Saturday

1. Ellen Oostenenk:
    5 juli 2019
    Veel plezier en maak een goede reis hoop je snel weer te zien groetjes Milan 👍👍
  2. Jannie en Erik:
    5 juli 2019
    Leuk dat je reageert Milan. Jullie hebben nu ook bijna vakantie van school. Veel plezier!
  3. Aschwin:
    6 juli 2019
    Leuk hoor alle verhalen! Erg veel plezier met alles wat nog komen gaat!