Terug naar Lago di Garda

30 augustus 2019 - Torbole, Italië

Wat later dan gewoonlijk werden we wakker. Gisteren was het natuurlijk laat geworden. We ontbijten op het terras met het schitterende uitzicht over Verona en maken ons blog van gisteren. Door de opera was het daarvan nog niet gekomen. Om 9.30 uur nemen we afscheid van deze bijzondere camping en dalen af naar de stad. Nog een keer langs de Arena en dan de stad uit. We fietsen nu een route van meneer Reitsma, een andere Nederlandse fietsroutemaker, die bekend is van zijn route naar Rome. We fietsen mooi langs een irrigatiekanaal van de Adige.  Onderweg hebben we het nog een paar keer over de mooie avond die we gisteren hebben gehad. In Bussolengo drinken we een bakje koffie op het terras. Voorbij Bussolengo gaan we van deze route af en fietsen we zijn alternatief langs het Lago di Garda. Bij Bardolino komen we aan het Gardameer en daar drinken we onze ‘eigen’ koffie. Dan fietsen we mooi langs het meer. Voor onze lunch gaan we eerst even afkoelen in het meer. Zo kunnen we lekker afgekoeld van ons broodje genieten. Voor we weer op de fiets stappen duiken we er nog een keer in. Na de lunch fietsen we helemaal pal langs het meer. Er is een fietspad aangelegd en we krijgen het een na het ander mooie uitzicht en erg leuke plaatsjes te zien. We kijken steeds op de hoge rotsen aan de overkant. Komen langs o.a Brenzone en Malcesine, waar je met de gondel omhoog kunt naar de Mont Baldo. Het laatste stuk voor Torbole moeten we over de gewone weg, omdat de rotsen tot aan het meer lopen en er geen ruimte is voor een fietspad. We komen uiteindelijk terecht op camping Europa, die tegen het meer aan ligt. We hebben dan 80 km gefietst en we zitten aan het uiterste noordelijke puntje van het meer. We hebben vandaag van elke kilometer genoten, zo mooi was het. Tentje opbouwen, boodschappen doen en dan nog even lekker het frisse en heldere water in. Na het eten lopen we nog even het dorpje in, waar het een drukte van belang is. We verwennen ons met een ijsje en lopen romantisch langs het meer terug naar de camping.