Rustig aan vandaag

3 juli 2019 - Marciac, Frankrijk

Vandaag wilden we eigenlijk wel een dagje rusten. De camping is immers erg mooi, we hebben wel weer zin om eens een dagje niks te doen en de verwachting is dat het 30 graden gaat worden. Maar omdat onze voorraad aangevuld dient te worden en daar het plaatselijk winkeltje echt onvoldoende voor is hebben we gisterenavond besloten toch ons boeltje op te pakken en naar het 20 km verderop gelegen Marciac te fietsen. De camping daar heeft ook een zwembad en er is een grote Super U. We doen rustig aan, want we hebben alle tijd. Om 9.45 uur fietsen we weg. Als we bij het plaatsje aankomen treffen we een leuke markt op het centrale plein en een hoop gezelligheid. Daar genieten we even van, kopen wat fruit en brood en fietsen dan naar de camping. Ook dit is weer een leuk terreintje en er zijn veel schaduwplekken. We zetten ons tentje op en draaien even een wasmachinetje. Na de lunch liggen we de hele middag aan het zwembad. Om 18.00 uur fietsen we nog even naar de supermarkt en doen de nodige boodschappen. ’ s Avonds kijken we op het campingterras, samen met het beheerderechtpaar naar de halve finale van het damesvoetbal Nederland tegen Zweden. Als er verlenging komt vinden we het zo vervelend dat ze alleen voor ons daar nog zitten, dat we dan naar de tent gaan. Via de telefoon zien we Nederland winnen. Zondag finale!

Stilte

We zijn nu ruim 4 weken onderweg en wat een van de dingen is die ons wederom opvalt dat je in Frankrijk nog zo veel plaatsen hebt waar het absoluut stil is. Als er geluid is kun je het onderscheiden en benoemen. Er rijdt een auto, er praat iemand, een kerkklok slaat. Verder hoor je alleen de natuur. Vooral ’s nachts is het vaak oorverdovend stil. Dit geeft een enorme rust en alhoewel we in Olst natuurlijk ook landelijk wonen heb je daar toch vaak geluid van bv de dijk, de trein, de ventilatoren van de industrieweg.

1. Jolanda:
    4 juli 2019
    Daar is de foto die je gister dus stuurde via de app. Nu zien we hem scherp 😁
  2. Elly en Rolf:
    4 juli 2019
    Dank voor al jullie reisverhalen! Wij genieten ervan! Groetjes Rolf en Elly .