Op weg naar Toulon

22 juli 2019 - Toulon, Frankrijk

Gisteren nog vergeten te melden dat de batterij van de kilometerteller van Erik vervangen moest worden. Dan staat alles daarna weer op ‘nul’ dus een foto van de totaalstand zit er niet meer in. Vanochtend de dag met een kopje thee en een mueslireep gestart. Om 8.00 uur reden we weg van de camping en mochten eerst nog even 2 km afdalen. Daarna gelijk mogen klimmen tot 450 meter hoogte. Een hele mooie route door de bossen van de Provence. Na de afdaling komen we in Mazaugues op een heel klein oud pleintje. Op de hoek zit de bakker, hij zit ook letterlijk zelf op de hoek buiten als we komen, en daar halen we wat broodjes als ontbijt die we bij de oude fontein opeten. Na ons verlate ontbijt mogen we klimmen en nu weer naar ruim 500 meter hoogte. Het weggetje blijft erg mooi zo dwars door de natuur. We genieten echt en na het klimmen mag je altijd weer afdalen. Aangezien we vandaag naar zeeniveau moeten, is het dus meer afdalen dan klimmen. Onderweg komen we een leuk terrasje tegen bij een bakker. Omdat er geen appel is wil Jannie ook wel een ‘koffiekoek’ en dus hebben we een lekkere koffiepauze. Daarnaast schieten we door het vele afdalen lekker op. We komen langs een reservaat met olijfbomen, waar sommige al meer dan 400 oud zijn. Toch mogen we vlak voor Toulon weer omhoog, omdat de route ons door de rustige buitenwijken Toulon wil laten binnen fietsen. Dat lukt goed en we zijn verrast hoe je toch weer over rustige wegen zo’n grote stad kunt binnenkomen tot aan de voordeur van ons hotel dat op 200 meter van de haven ligt. Onze fietsen kunnen we in het hotel parkeren en zo zijn we al om 13.15 uur in onze heerlijk gekoelde kamer. Na een lekkere opfrisbeurt gaan we eerst naar het postkantoor. We hebben nl 3 routeboekjes en 2 kaarten die we niet meer nodig hebben en die we dus naar huis kunnen sturen. Vervolgens gaan we even naar het kantoor van de ferry. Daar wordt het ticket voor ons uitgeprint en horen we hoe laat we aanwezig moeten zijn. Daarna hebben we alle tijd om eens lekker te gaan shoppen. Erik koopt een nieuwe korte broek en we kopen alvast een duikbril met snorkel, omdat we op Corsica wel verwachten lekker te kunnen snorkelen. Jannie doet nog verwoede pogingen een jurkje te scoren, maar dat lukt helaas niet. Na al dat winkelen hebben we eigenlijk geen zin meer om uit eten te gaan en halen we hapjes, wijn en stokbrood om op de hotelkamer te nuttigen. We hebben goed WIFI in het hotel dus ’s avonds nog even gezellig facetimen met oma en alle kinderen. Bas en Laura gaan morgen op vakantie, dus die waren druk aan het inpakken.