Van wind mee naar een stormverwachting voor de nacht.

13 juli 2022 - Fjärås, Zweden

Varberg – Fjaras 78 km

We zijn vroeg uit de veren vandaag. Het is mooi rustig en tijdens het ontbijt voeren we de mussen, die vervolgens weer hun kinderen voeren. Om 8.30 uur zitten we al op de fiets. Het eerste stukje naar het centrum van Varberg gaat prachtig langs zee en bij het fort fietsen we de stad binnen. Het mooiste vinden we het oude zwembad in de zee, wat naast het fort ligt te blinken in de zon. We scoren twee lekkere koffiekoeken en fietsen dan Varberg uit. Het eerste stuk is weer erg mooi en dan moeten we even langs een papierfabriek. Uiteindelijk komen we in Bua, een mooi vissersplaatsje, alwaar we koffiedrinken aan de haven. Het vervolg gaat weer door de natuur en we hebben zelfs de wind vaak net schuin achter. Heerlijk fietsen dus. We ontmoeten nog een paar Zweden die een gezin uit Oostenrijk op bezoek hebben met een jongetje van 8. Ze twijfelen hoe ze de route zullen voortzetten en wij kunnen ze in ieder geval vertellen wat ze kunnen verwachten. Voorbij Frillesas lunchen we wederom aan de zee. Er wordt hier druk gekitesurft. De wind begint wat toe te nemen. Na de lunch komen we in Asa, een echt vakantieplaatsje aan de zee. Het wordt tijd ons avondeten in te kopen en dat kan in de plaatselijke Coöp. Het wordt pasta vanavond. Het aantal campings is even dun bezaaid en dat zorgt ervoor dat we genoegen moeten nemen met een wat mindere camping. De volgende is nl 20 km verder en met meer dan 70 km op de teller vinden we dat te ver. We krijgen we een plekje in de luwte want de wind zal naar stormachtig gaan vannacht. We koken dan ook binnen vandaag inde campingkeuken