Een warme, maar mooie dag

20 juli 2022 - Ajstrup, Denemarken

Kraeker – Ajstrup 70 km

Volgens Jannie was er vannacht iemand aan het snurken. Erik heeft niets gehoord, maar was het zelf niet. Vanaf de camping gaan we terug naar de zee. Gelijk al een paar korte steile klimmen. Vanaf de zee mogen we nu naar de echte Mols Bjerge fietsen. We klimmen dus weer en het is met 25 graden al behoorlijk warm. We worden beloond met een mooie omgeving en een prachtig uitzicht. Daarna mogen we een lange afdaling terug naar zee. We komen bij de ruïne van Kalo. We kopen bij de kiosk een koffie en genieten van het uitzicht. Na de koffie moeten we weer omhoog naar Ronde. Vanaf daar dalen we via een prachtig smal fietspad terug naar zee. Dan fietsen we steeds heel mooi langs de zee. Het is warm en voor Aarhus gaan we een poosje naar het strand. Het is nog maar 10 km naar Aarhus en we willen na Aarhus de eerste camping nemen. Het is vandaag 29 graden. In Aarhus wordt onze eerste hotdog gegeten. Naast het centrum wil Erik ook graag naar het stadion van AFG. Zij doen in oktober mee met de Sallandcup. Er zijn wat ingangen van het stadion open, dus het is goed te bekijken. Daarna fietsen we prachtig langs de kust en door het bos naar de camping. Helaas is deze enorme camping vol. Oei… dat betekent dat we nog zeker 11 km verder moeten. Voor de zekerheid bellen we even met de camping en zij geven aan dat er plaats is. De route is werkelijk schitterend, door een natuurgebied en vlak langs de kust. Deels ook over onverharde paden, waar het lekker koel en rustig is. Om half zes zijn we bij de camping. We zetten snel de tent op en merken dat we best wel me zijn. Lekker douchen en daarna een koel drankje in de winkel halen. Al met al een hele mooie fietsdag.