Op het eiland Hjarno

21 juli 2022 - Hjarnø, Denemarken

Ajstrup – Hjarno 75 km

Vanaf de camping draaien we gelijk naar zee en fietsen nog een stuk langs het strand. De mensen die daar wonen zitten lekker in het zonnetje te ontbijten. Wat een prachtige plek. We steken de brug over het Norsminde fjord over en draaien dan iets het binnenland in. In Hou fietsen we even door naar de haven. Er vertrekken hier twee veerboten, maar het is er nu stil. Dan gaan we iets verder van de kust en komen in Gylling, waar we koffiedrinken. Na de koffie gaat het een tijdje veel op en neer tot we bij Sovind op een mooi grindpad komen wat afdaalt richting de zee. Even later gaat het verder over op een mooi pad van een oude spoorbaan, wat we tot Horsens volgen. Het loopt werkelijk vlak langs de zee en dit zijn weer van die bijzondere fietsweggetjes die het zo leuk maken. Vlak voor Horsens vinden we een mooi picknick plek.

Na gegeten en gerust te hebben fietsen we Horsens binnen. Het heeft een paar mooi winkelstraten en we halen de boodschappen voor het diner. Dan fietsen we Horsens uit over een mooi fietspad en komen langs een kasteel. Vanaf daar moeten we langs de grote weg en dat duurt ca 8 km. Het minst leuke stuk van de dag. Gelukkig hebben we wind in de rug, dat dan weer wel. De laatste 5 km naar Snaptun gaan weer over kleine weggetjes. We willen naar Hjarno, een eilandje van 3 km2. Er is een camping, maar voor we de overtocht wagen bellen we toch eerst maar even of er plaats is. Gelukkig kunnen we terecht. Er is een kleine pont die je naar het eiland vaart. Het eilandje is echt klein en heeft een heel leuk campinkje. Echt een omgeving waar je een paar dagen tot rust kunt komen. Helaas blijven wij maar 1 nacht. Er is een groot tentenveld en wij zijn de enige tent. We hebben voor onze deur weer uitzicht over zee en het is heerlijk rustig. Allen geluid van de wind en de meeuwen. Wat een mooie bijzondere plek!