Van Frederikshavn naar Egense

16 juli 2022 - Egense, Denemarken

Frederikshavn – Egense 72 km

Het zonnetje schijnt lekker als we opstaan. Wel is de wind weer sterk vanuit het Noordwesten. We fietsen eerst terug naar de stad en halen boodschappen voor de lunch. We fietsen nog even door de stad, die niet heel bijzonder is. Dan pikken we buiten de stad de Deense fietsroute 5 op, de ‘Ostseekusten route”. In Seaby zijn er havenfeesten dit weekend. Het is er wat drukker en het ziet er gezellig uit. We hebben de wind flink in de rug dus we maken onze kilometers snel. We hebben al 35 km gefietst als we koffiedrinken in Voersa. Het is een leeg en stil landschap. Vlak tot aan de zee en je kunt kilometers kijken. In Hou lunchen we aan de haven en dan het laatste stuk naar Hals. Hier halen we ons diner en dan gaan we met de pont het Aalborgbocht over. Aan de overkant in Egense vinden we om 16.00 uur een goed plekje op de camping. Het is opvallend hoe leeg de camping eigenlijk is. In Denemarken is het nu hoogseizoen en de camping is amper half vol. Terwijl het goede voorzieningen heeft en zelfs een zwembad. Wij luieren wat in de zon. Doen een wasje en eten gebakken aardappelen met sla en tartaartjes.