Relaxed dagje

10 augustus 2019 - Corte, Frankrijk

Lekker rustig opstaan, ontbijtje, een rustige zaterdagochtend. Na het ontbijt lopen we naar Corte. Hiervoor kunnen we vanuit de camping een steile trap omhoog. Corte is een alleraardigst oud plaatsje. We zwerven er wat rond en kopen onze lunch. Terug op de camping genieten we onder het genot van een kopje koffie van de eerste nieuwe mensen die komen. De discussies over waar ze gaan staan, enige commotie bij het opzetten van de tent enz. Je kent het wel. Lekker mensen kijken!  Na de koffie gaat Jannie lekker zwemmen in de rivier en gaat Erik de boot naar Livorno op internet bespreken voor dinsdag. Verder worden er alvast wat GPS routes voor Italië gedownload. De voorbereiding om naar een ander land te gaan zijn getroffen. Na de lunch vertrekken we weer naar de rivier. ‘Ons” plekje van gisteren is bezet, dus we lopen verder stroomopwaarts. Daar vinden we ook een heerlijk plekje, met zelfs een diep stuk in de rivier. We hebben er weer een heerlijke rustige en koele middag. Bij terugkomst worden we door een jonge Fransman aangesproken. Hij vindt het helemaal te gek dat wij hier op de fiets zijn en wil ons perse daarover spreken. Hij heeft zelf onlangs in Hong Kong gefietst, maar met zijn vriendin durfde hij het niet aan om op Corsica te gaan fietsen, dus liepen zij veel. Dat gaf de oudelui wel weer een boost natuurlijk. Wij halen nog even boodschappen in de supermarkt voor het avondeten. We moeten even goed plannen, want morgen is het zondag en komen we verder geen winkels tegen. Toen we terugkwamen van de winkel moesten we aan de kant voor de brandweer met loeiende sirene. Eenmaal op de camping bleek de brandweer daar te zijn. Er was een persoon onwel geworden. Wij hebben er toch lekker om gekookt en de avond wordt oa benut om dit blog te schrijven. Morgen gaan we weer fietsen.