Van Oost naar West

25 juli 2019 - Centuri, Frankrijk

Om zes uur staan we op om de ergste warmte voor te zijn vandaag. We zijn nieuwsgierig. Uit wat we er over gelezen hebben heeft iedereen het erover dat fietsen op Corsica mooi is, maar ook erg zwaar vanwege het vele klimmen en de hitte. Wij vragen ons af hoe zwaar, want wij hebben natuurlijk al vele klimkilometers in de benen en ook al veel in de hitte gefietst. Om half acht fietsten we weg. De weg kronkelt langs de kust tot Macinaggio. Gaandeweg wordt het steeds rustiger en de uitzichten zijn mooi. Bij Macinaggio mogen we links af de oversteek maken naar de westkust en we beginnen gelijk te klimmen. Gelukkig is het wat ons betreft fietsbaar en met af en toe stoppen om van het uitzicht te genieten lukt het goed. Ook de warmte vinden we aanvaardbaar. De klim van 7 kilometer naar Col St Nicolas (318 m) wordt beslecht en daarna klimmen we door naar Col de Serra(365 m) Wanneer we die oversteken krijgen we een mooie eerste blik op de westkust en het plaatsje Centuri. We dalen daarna rustig af en komen nog langs kasteel Merlace Tour. Het is onbewoond en we kijken even rustig rond daar waar we komen kunnen. Op de oprijlaan staan mandarijnenbomen met rijpe mandarijnen. We worden enthousiast, maar als we ze proeven blijken ze zo ongelofelijk vies te smaken. Dan dalen we verder af naar Centuri, een schilderachtig plaatsje met een klein haventje. Bij de plaatselijke mini epicerie scharrelen wat bij elkaar voor een maaltijd. Daarna gaan we om 12.30 uur naar de camping, waar we heel enthousiast worden ontvangen door de eigenaresse. We zoeken een mooi plaatsje en lunchen op de camping. Dan dalen we af naar het strand en daar wordt de middag doorgebracht. Bij terugkomst staan er nog twee Hollandse fietsers. Dat is lang geleden dat we die op een camping hebben gezien, dus er worden wat ervaringen uitgewisseld. Na een late pasta en een mooie zonsondergang is het nog lang warm.

1. Annemiek:
    Hoop mooie foto’s zeg!
  2. Jannie en Erik:
    25 juli 2019
    Er was ook veel moois te zien vandaag!
  3. Loes:
    Prachtig!
  4. Sonja Dekker:
    26 juli 2019
    Echt super mooi 👌 jullie zijn echt aan het genieten.
    Succes maar weer!
  5. Coby Hulleman:
    26 juli 2019
    Ziet er echt prachtig uit en ook zeer geschikt voor ons kleine kampeerbusje volgens mij 🙂 En och wat is warm he? Wij Nederlanders zijn al wel wat gewend nu 😰
  6. Jannie en Erik:
    26 juli 2019
    Zeker geschikt voor jullie kampeerbussen. Dat formaat zie je hier veel.