Een stranddag

24 juli 2019 - Sisco, Frankrijk

Een dagje niet vroeg op pad zorgt ervoor dat Jannie pas om 8.00 uur wakker wordt. Wel lekker zo’n rustig ochtendje. Broodje halen, ontbijten en natuurlijk weer even een vakantiewasje. Daarna gaan we eerst maar boodschappen doen. Deze winkel is weer een echte belevenis. De ‘supermarkt’ is een aaneengeknoopt geheel van diverse ruimtes. Met een kar kun je er niet doorheen. Men wilde zoveel kwijt dat het echt kruipdoor sluipdoor is geworden. Maar het lukt om alles wat we wilden kopen ook daadwerkelijk te vinden en ook de uitgang terug te vinden. Terug op de camping eerst maar eens koffie. Daarna grijpen we onze spullen bij elkaar en gaan naar de zee. Na een eerste zwembeurt gaat Erik verder op onderzoek uit en vind iets verder een baaitje waar niemand is. Onze spullen even opgepakt en daar naar beneden geklauterd. Een heerlijk baaitje. We blijven niet de hele dag alleen, maar het aantal zwemmers blijft beperkt tot 12 over de hele dag. Wij vermaken ons met zwemmen, snorkelen, zonnen, lezen en eten. Erik ziet een hele school Geep’s een vissoort die hij nog nooit is tegengekomen., terwijl hij toch echt wel veel gesnorkeld heeft. Onze camping bevalt ons super. 80% kampeert in een tent, verder staan er twee caravans en een paar campertjes, maar dan van het formaat Volkswagenbusje. Er hangt dus een echte ouderwetse kampeersfeer en dat hebben we nog niet eerder ervaren deze reis. We hopen dat dit op Corsica niet de enige camping is met veel tentjes. ’s Avonds besluiten we om morgen een stukje verder te fietsen over Cap de Corse. We gaan de noordelijkste punt ronden van het eiland. Vroeg op vanwege de hitte en maar zo’n 40 km fietsen. Er wachten ons wel wat hellingen., maar we hebben er zin in.

1. Leen Dekker:
    25 juli 2019
    Die geep heeft toch een hele puntige bek, een soort snavel? Die ken ik vanuit mijn jeugd, vingen we in de Oosterschelde
  2. Jannie en Erik:
    25 juli 2019
    Klopt helemaal. Ik zwom in een hele school van honderden vissen.