Chateaudun bekijken en dan door naar Moree

12 juli 2021 - Morée, Frankrijk

Chateaudun – Moree 33 km

Vanochtend worden we helaas weer wakker met spetters op de tent. Gelukkig wordt het om 8.00 uur droog. We gaan vanochtend eerst de stad bekijken. We hebben van de eigenaar van de camping een wandeling gekregen. Het is maandagochtend, dus overal is het rustig. Chateaudun is een mooie stad, wat overheerst wordt door het stoere kasteel. De wandeling is de moeite waard en we komen langs alle interessante plekken van de stad. Terug op de camping drinken we koffie. Daarna pakken we op. Net als de tent leeg is en klaar om ingepakt te worden krijgen we een bui over ons heen. Helaas dus geen droge tent inpakken, maar een kletsnatte. De bui is na 30 minuten over en om 12.30 uur laten we de camping achter ons. We fietsen door het mooie dal van de Loir. Bij Montigni le Gannelon wacht ons een romantisch kasteel boven de Loir. In Cloyes sur de Loir lunchen we en laten we gelijk ons grondzeil drogen. We willen vandaag niet zover en na 30 km is er in Moree een kleine camping municipal. Aangezien het zonnetje nu wel schijnt willen we graag daar onze tent opzetten, zodat hij weer kan drogen. Wanneer de tent staat gaat Jannie zwemmen in het meer naast de camping (zie foto). Eindelijk de eerste keer zwemmen op deze reis. Erik vind het nog te fris en kijkt van afstand toe. Mannen zijn soms toch iets minder stoer. Na het zwemmen barst eerst de regen weer los en na de bui gaan we snel naar de winkel. Na het shoppen drinken we ons wijntje lekker op het bankje bij het meertje. In de supermarkt vonden we in de diepvries een nieuw gerecht: aardappeltjes in jus met kip. We nemen er boontjes bij en het blijkt een lekker gerecht! Er is nog een fietser aangekomen op de camping. Een jongen die van Madrid naar Parijs fietst. De corona toespraak van Macron wordt luid gevolgd op de camping. De teugels worden aangehaald, maar vooralsnog lijkt het dat we verder kunnen. We hebben ons plan wel iets bijgesteld. We gaan morgen naar Orleans i.p.v. naar Tours. Toen we op de camping aankwamen hing daar namenlijk een grote kaart en zagen we dat Orleans vanaf hier in een dag te fietsen is. De beroemde kastelen tussen Tours en Orleans hebben we al vaker gezien (o.a. in 2005 op de fiets met de kids met de ‘flying thepot’). We kunnen op die manier sneller naar het Oosten, dus dat gaan we morgen dan maar doen.

1. 13 juli 2021
    Leven als God in Frankrijk. Heerlijk hoor.