Mooie route naar Varberg

12 juli 2022 - Varberg, Zweden

Haverdal – Varberg 78 km

’s Ochtends nog uitgebreid gesproken met onze Engels/Zweedse fietsburen. Was gezellig en we vertrokken daardoor om 9.30 uur. Het is eerst nog bewolkt. Bij de super wil Erik een koffiekoek scoren, maar die verkopen geen losse koeken helaas. De route is mooi. We komen langs plaatsjes met namen als Steninge en Skipas. Bij Grimsholmen drinken we koffie met uitzicht op de zee. We zitten op een steen en als we wegfietsen zien we dat 100 meter verder een mooie picknickplaats was. We fietsen steeds dicht bij de zee tot aan Falkenberg. Een wat grotere vissersplaats, waar we even rondkijken en nog een boodschap doen. Voorbij Glommen vinden we een mooie plek om te lunchen en Jannie maakt gelijk van de gelegenheid gebruik om in de zee te gaan. Inmiddels is de zon uitbundig gaan schijnen en hebben we een heerlijk temperatuurtje. Na de lunch moten we een wat lang stuk langs een grote weg fietsen. De weg is weliswaar rustig, maar dit is toch een minder leuk gedeelte. Bij Traslovslage komen we weer bij de zee. Dit is een heel pittoresk vissersplaatsje en het is er best gezellig druk. In Varberg willen we kamperen, maar de eerste camping is volgeboekt. Gelukkig heeft de tweede camping wel plek, anders hadden we nog een behoorlijk aantal kilometers verder moeten fietsen. We kamperen samen met andere fietsers inde boomgaard. Een gezellig geheel. We eten vanavond rijst met bruine bonen en spek.

1. Annemiek:
    13 juli 2022
    Dat het na al die fietskilometers en ervaring nog steeds gebeurd dat je op een steen zit en 100 meter verderop een picknickplaats is haha! En als je er één zoekt, dan is er geen! Blijft altijd hetzelfde dus nog door de jaren heen.